کد خبر: ۶۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
کرج - سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج از تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری کرج به پیمانی خبر داد.

به گزارش آرانیوز:رحیم خستو شامگاه یکشنبه در پایان دویست و سی و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج در تشریح مصوبات این جلسه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز پس از نطق‌های پیش از دستور اعضای شورا پیگیر موضوع تسریع در کنار گذر کرج از میدان حافظ به سمت بیلقان یا خط چهار حصار بودند.

وی با اشاره به ضرورت تسریع پروژه‌های نا تمام شهر کرج بیان کرد: به زودی شاهد افتتاح بخشی از پروژه‌ها من جمله رونمایی از تندیس مجسمه دهقان فداکار در منطقه حصارک هستیم.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری کرج به پیمانی تصریح کرد: چند سالی بخشی از کارکنان شهرداری با مقوله تأمین نیرو درگیر و دخیل هستند و سابقه کار آنها در شهرداری کرج به ۱۸ سال می‌رسد و بحث‌ها و حرف و حدیث‌های فراوانی در خصوص نوع کار آنها وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: کارکنان تأمین نیرو طی یکی دو سال اخیر پیگیر این موضوع بودند و نتیجه درخواست آنها تذکراتی بود که بخشی از همکاران در شورا دادند و نهایتاً در کمیسیون تحول اداری مصوبه‌ای گذرانده می‌شود مبنی بر اینکه شهرداری هر چه سریع‌تر لایحه‌ای با در نظر گرفتن تمام قواعد و ضوابط به شورا ارائه دهد تا شورا در این خصوص تصمیم گیری کند.

خستو ادامه داد: امیدواریم این مهم تحقق پیدا کند تا هم تضمین و هم امنیت شغلی همکاران ما فراهم شود و هم به نوعی گلایه مندی از بی عدالتی در خصوص تصدی بخشی از پست‌ها دارند، برطرف شود.

وی با بیان اینکه حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر تأمین نیرو در شهرداری کرج وجود دارد، گفت: بخشی از آنها ۱۷ تا ۲ سال سابقه کار دارند. نقد بر سر این است که شرکت‌های تأمین نیرو زمینه‌ای را فراهم کرده اند که بدنه شهرداری فربه‌تر می‌شود.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: این امر باید طی مراحلی در سال‌های قبل حل می‌شد چرا که تبدیل این میزان تأمین نیرو قواعدی را دارد که قانون استخدام کشوری، بحث‌های دستورات وزارت کشور و مقوله‌های دیگری در آن دخیل است.

وی بیان کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که وزارت کشور به کلانشهرها اجازه تبدیل وضعیت نیروی ۱۲ هزار نفر را صادر کرده و به تبع استان البرز نیز در این امر سهیم است.

خستو تصریح کرد: اما وظیفه شهرداری تعیین چارچوب و ضوابطی است که بر اساس سابقه کار تحصیل و.. آنها را ارزیابی کند و به ترتیب طی ۴ سال به این امر بودجه اختصاص داده شود.

وی خاطر نشان کرد: این مصوبه مهمترین بحثی جلسه رسمی شورای شهر کرج بود و بخشی از کارکنان شهرداری پیرامون این موضوع گفت و گو هایی داشتیم امیداوریم این امر به نتیجه‌ای برسد که با رعایت ضوابط قانونی زمینه‌های تحقق عدالت اجتماعی فراهم شود.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری با اشاره به اینکه امروز روزیست که یونسکو به عنوان زبان مادری اعلام کرد، گفت: بسیاری از انسان‌ها وقتی زبان دوم یا سوم را فرا می‌گیرند و زبان رسمی را می‌آموزند، معمولاً رویاها، خواب‌ها، هنر و ادبیات شأن آمیخته است با بخشی از دوران کودکی و ضمیر ناخودآگاه شأن که به واسطه زبان تبلور پیدا می‌کند.

خستو ادامه داد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان امروز با دادن امتیازاتی سعی دارند، مهاجرانی که به کشورشان مهاجرت می‌کنند زبان مادری آنها حفظ و احیا شود، چرا که جهان آینده جهان تنوع است و فرهنگ با تنوع زیبایی بیشتری دارد.

وی اظهار کرد: اهمیت این روز به این دلیل است که کلانشهر کرج، شهر خاصی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران است، علاوه بر اینکه مردم کرج با گویش زیبای کرجی صحبت می‌کنند طی این سال‌ها به دلیل مهاجرانی که از اقصی نقاط کشور داشتیم، ساکنین امروز کرج با زبان‌های مختلفی در حال گویش هستند و این گویش و زبان به هیچ وجه مشکلی در تعامل اجتماعی شهر کرج ایجاد نمی‌کند.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه هر فردی با هر زبانی ترکی، لری، کردی قلبش برای شهر کرج می تپد، متذکر شد: این روز را به کسانیکه با گویش زیبای خودشان سخن می‌گویند ولی عنصر شهروندی و علاقه به ایران را در وجود و ذات خود دارند، تبریک عرض می‌کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار