کد خبر: ۶۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
نمایندگان مجلس شورای اسلامی قاطعانه بر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها پافشاری کرده، بیانیه مشترک اخیر میان آژانس بین‌المللی اتمی و سازمان انرژی اتمی را خلاف قانون دانسته و حکم به ورود قوه قضائیه به بررسی موضوع دادند.

به گزارش آرانیوز، بررسی بیانیه مشترک معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در دستور کار امروز(دوشنبه، 4 اسفندماه) صحن علنی مجلس قرار گرفت و جمعی از نمایندگان به بیان اظهارات و نظرات خود درباره این بیانیه پرداختند و بر اجرای دقیق این قانون از سوی دولت تأکید کردند. آنها بیانیه مذکور را مغایر با قانون مصوب مجلس تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها» دانستند.

 

ذوالنوری: قوه قضائیه خارج از نوبت اقدامات رئیس جمهور در زمینه نقض قانون اقدام راهبردی را بررسی کند

مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ابتدای بررسی این دستور با بیان اینکه در قانون مصوب مجلس برای استنکاف از اجرای قانون جرم انگاری و مجازات هایی تعیین شد، گفت: رئیس جمهور در این قانون مسئول اجرای مفاد در نظر گرفته شد اما متاسفانه در قرارداد بین آژانس و سازمان انرژی اتمی نظارت های آژانس به دور از چشم مردم ادامه دارد. در واقع ادامه نظارت ها را قانونی کردند و نقض قانون اقدام راهبردی را رقم زدند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تاکید کرد: اگر قرار است مجلس شورای اسلامی قانونی برای اجرا نشدن تصویب کند تمام هزینه های آن نامشروع است، مجلس باید بر روی اجرایی شدن قانون خود پافشاری کند و براساس ماده 234 آئین نامه داخلی آقای رئیس جمهور و تمام کسانی که در این سلسله مراتب در مسیر نقض قانون اقدام کرده است را به قوه قضائیه ارسال و این قوه خارج از نوبت و تشریفات به آن بپردازد.

 

عباسی: گزارش آژانس درباره پرونده هسته ای ایران حاوی خط ترور بود

فریدون عباسی دوانی رئیس کمیسیون انرژی مجلس فرصت سه ماهه به طرف های غربی و آمریکایی ها را اشتباه محض دانست و گفت: نباید در این دام بیفتیم، ما باید تا رفع کامل تحریم ها با آژانس هیچ همکاری ای نداشته باشیم و اگر کاری بخواهند در سه ماه آینده انجام دهند، در چند سال گذشته انجام داده بودند. ما نباید فریب وعده های آنها را بخوریم. اینها همان هایی هستند که به دنبال الگوسازی از برجام برای مسائل موشکی و مسائل منطقه ای ما هستند و حاج قاسم سلیمانی را از ما گرفتند و مطمئن باشید ترورهای دیگری در راه خواهد بود تا جامعه ما را شرطی کنند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: کمیسیون انرژی در جریان هیچیک از تصمیمات دولت نیست، ما به این لجوج ها در سال 94 اجازه دادیم برجام را اجرا کنند تا جامعه دوقطبی نشود، اما دیگر آن دوره تمام شد و برجام امتحان خود را پس داد و این خسارت محض نتیجه خود را نشان داد. مردم دیگر توان تحمل مشکلات اقتصادی را ندارند، مجلس با پافشاری بر اجرای این مصوبه در رأس امور قرار می گیرد و ان شالله امروز اگر به رأی گیری برسیم، با رأی قاطع جواب این شیفتگان غرب را به طور قاطع خواهیم داد.

 

ایزدخواه: بیانیه مشترک، منافع ملت را به خطر خواهند انداخت

روح اله ایزدخواه با اشاره به فرصت سه ماهه که به آژانس داده اند، بیان کرد: اینکه بگوییم جامع اقدام خواهیم کرد و طبق بند 1 بیانیه مزخرف شب گذشته با آژانس، چطور عمل کرده اید به این برنامه؟ خودمان قضاوت کنیم. رهبری فرمودند حرف و وعده نداریم، حال این سه ماه از کجا آمده است؟ این سه ماه از کجای قانون بیرون آمده است که ما به آنها فرصت بدهیم و چه چیزی را سه ماه دیگر به دست خواهیم آورد؟

نماینده تهران، ری شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنها خوب می دانند و بلد هستند با شرایط ما بازی کنند، طبق نامه ابلاغی رهبری در سال 94 به دولت، بنا به مصوبه مجلس باید توقف برجام انجام شود، اگر طرف های غربی به تعهدات عمل نکردند، رهبری مجلس را به رسمیت می شناسد و باید خودمان باور داشته باشیم. آیا می خواهیم مجلس واداده و درگوشی را ادامه بدهیم؟ این مجلس انقلابی نیست، باید خودمان مجلس را باور داشته باشیم.

 

عزیزی: دولت حق ندارد چوب حراج به منافع حیاتی ایران بزند

ابراهیم عزیزی نیز در این جلسه تأکید کرد: قانون وظایف سازمان انرژی اتمی را کاملا واضح و روشن کرده است و دولت در این ماه های پایانی عمر ناموفق خود اجازه ندارد که چوب حراج به منافع حیاتی ایرانی بزند.

نماینده مردم شیراز و زرقان همچنین تصریح کرد: نماینده های مجلس شورای اسلامی از رئیس مجلس انتظار دارند که به نیابت از مجلس رسالت قاطع و قانونی خود را طبق ماده 9 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها اجرا کنند. در ماده 9 جرم انگاری شده و امروز مهم ترین انتظار مجلس از قوه قضائیه حفاظت از منافع ملی ایران و برخورد قاطع و قانونی با مجرمین و متخلفین است که به منافع ملی ایران آسیب رسانده اند.

 

صفری ملک‌میان: دولت با بیانیه مشترک نباید خطای چند ساله خود را تکرار کند

محمد صفری ملک میان در جریان بررسی بیانیه مشترک رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خطاب به مردم ایران گفت: اجازه نمی‌دهیم عزت شما لطمه بخورد و بر امنیت و استقلال ملت ما بیش از این خسارت وارد شود، همچنین اجازه وارد شدن لطمه به اصول انقلاب اسلامی که به خاطر آن هزینه‌ها داده‌ایم، را نمی‌دهیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مجلس به عنوان قانونگذار در رأس امور است، عنوان کرد: قانون مجلس برای همه افراد و شخصیت‌ها است و ما در این خصوص به مردم قول داده‌ایم؛ هر شخصی باید تابع قانون باشد لذا مجلس ما مجلس بیانیه صرفاً برای ایجاد احساسات نیست و مصوبه مجلس لازم‌الاجرا است.

 

مقتدایی: رئیس جمهور باید منطبق بر قانون اقدام راهبردی عمل کند

عباس مقتدایی در این خصوص بیان کرد: اگر قرار است بیانیه اخیر اجرا شود باید مصوبه مجلس را بگیرد، دنیا بداند که از فردا 5 اسفند ماه قانون مصوب مجلس محقق می‌شود و نمایندگان ملت به دنبال تحقق آن چیزی هستند که مردم خواسته‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیانیه در حقوق بین‌الملل الزام‌آور نیست، گفت: در بیانیه آژانس امتیازهایی داده شده و هیچ امتیازی برای ایران گرفته نشده است، مجلس اجازه نمی‌دهد منافع ملت نادیده گرفته شود.

 

زاهدی: بیانیه آژانس انرژی اتمی در تضاد با قانون اقدام راهبردی است

محمدمهدی زاهدی نیز در خصوص این موضوع تاکید کرد: بیانیه مشترک سازمان بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی کشورمان در تضاد کامل با مصوبه مجلس است و سه بند این بیانیه کاملا علیه این قانون تاکید دارد.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند یک بیانیه مشترک آژانس، اظهار کرد: ایران به اجرای کامل و بدون محدودیت موافقتنامه جامع پادمان خود با آژانس همانند قبل ادامه می دهد در صورتی که ما در مصوبه مجلس اعلام کرده بودیم که باید بعد از 2 ماه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی متوقف شود.

 

محسنی بندپی: اکنون وقت اجرای وعده‌های برجامی است، نه وقت‌کشی

محمدعلی محسنی بندپی نیز تأکید کرد: اینکه دولت بدون در نظر گرفتن حال مردم، با بیگانگان میز مذاکره دیگری را در پیش بگیرد و آنها برای مردم تصمیم بگیرند، پسندیده نیست.

نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس ادامه داد: بدون شک اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران متکی به اقتدار مردمی است.

 

مرادیان: اگر مصوبه مجلس ۳ ماه به تاخیر بیفتد، تاخیر ۳ ساله آن نیز دور از ذهن نیست

کیوان مرادیان کوچکسرائی نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر قرار بر تاخیر اجرای مصوبه مجلس بود، باید با نظر مجلس این اتفاق می افتاد و اگر در اجرای مصوبه مجلس درخصوص لغو اجرای پروتکل الحاقی 3 ماه به تاخیر بیفتد، تاخیر 3 ساله آن نیز دور از ذهن نخواهد بود، اما مصوبه علمی و جامع مجلس در شرایطی اتفاق افتاد که عرصه به دشمن تنگ شد و امروز این ماییم که بر تحریم ها غالب شده ایم و دشمن مستأصل شده است و چیزی دیگر در دست ندارد و حرف ما این است که باید بر سر مصوبه و تصمیم خود بایستیم.

 

علیزاده برمی: اجازه نمی‌دهیم لیبرال‌ها پیام رهبری را زیر پا بگذارند

علی اکبر علیزاده برمی در جریان بررسی بیانیه مشترک رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به توافق غیرقانونی سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی اتمی گفت: آیا مجلس در برابر این اقدام فریاد «هیهات من‌الذله» سر می‌دهد و قانون‌شکنان را به جای خود خواهد نشاند و جهت محاکمه به قوه قضائیه معرفی خواهد کرد؟

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز روز تصمیم‌گیری برای عزت و یا خدای نکرده ذلت مجلس یازدهم در 3 سال باقی مانده است، اظهار کرد: وای به حال ما که به گونه‌ای رفتار کنیم که لیبرال‌ها بتوانند پیام رهبری را زیر پا بگذارند.

 

کریمی: مجلس نباید در مقابل قانون شکنی های دولت کوتاه بیاید

علی اکبر کریمی با بیان اینکه دولت متاسفانه سابقه بدی در قانون شکنی دارد و به این موضوع عادت کرده و به نظر من مجلس نباید در خصوص این قانون شکنی ها کوتاه بیاید، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند برجام بدون لغو تحریم ها خسارت محض است آیا تحریم ها برداشته شد؟ که ما مجددا مهلت جدیدی را به آژانس و طرف های برجامی می دهیم.

وی مطرح کرد: چه اعتمادی به آژانس است با توجه به موضوع جاسوسی برخی از بازرسان آن ها و مستنداتی که وجود دارد و این ها بارها اطلاعات مهم کشور را جابه جا کرده اند.

 

دهمرده: اجازه نمی دهیم قانون مصوب قوه مقننه نقض شود

حبیب اله دهمرده در ادامه این نشست تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند تحریم ها باید لغو شود و راستی آزمایی در این راستا صورت بگیرد لذا فرمایش ایشان برای همه فصل الخطاب است و هیچ فردی نمی تواند از آن تخطی کند.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده هر وقت عقب نشینی کردیم، متضرر شدیم لذا به کوری چشم دشمنان فردا قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل هسته ای را اجرایی خواهیم کرد.

 

نبویان: دولت مجوز تداوم تحریم ها برای ۳ ماه را صادر کرده است

سیدمحمود نبویان با اشاره به بند سوم بیانیه دولت و آژانس گفت در این بند آمده که نظارت ها به مرور و منظم باید انجام شود، لذا بند دوم و سوم و فهرستی که در بیانیه عنوان شده برخلاف قانون است؛ ما دوربین هایی داریم که بیشتر از پادمان ضبط می کند، برخی آنلاین نوکال هستند، یعنی مامور آژانس بدون حضور در پایگاه در ایران موارد را رصد می کند، در آن همچنین به اطلاعات نظامی، متخصصین، دانشگاه ها و کارخانه تولید موتور دسترسی داده شده در حالی که هیچ کشوری اجازه دسترسی آژانس به کارخانه تولید موتور را نداده و تنها دولت ما سال 1382 و هم اکنون این اجازه را صادر کرده است.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: همچنین در بخش دیگری از این بیانیه درباره نصب دوربین های اضافی و نظارت های سرزده یا حضور بازرسان آژانس به صورت مادام العمر مجوزهایی داده شده است. مصوبه مجلس مانع این اقدامات می شود. ما مصوبه را گذاشتیم که دشمن وادار شود تحریم هایی که مردم به خاطر آنها تحت فشار هستند، برداشته شود، اما دولت دوباره 3 ماه برای ادامه تحریم ها مجوز داده است. این یعنی منافع ملت را به خاطر اهداف سیاسی در نظر نگرفتند. لذا این بیانیه خلاف قانون بوده و هیچ اعتباری برای مجلس ندارد.

 

آصفری: قانون اقدام راهبردی فصل‌الخطاب است

محمدحسن آصفری همچنین ادامه داد: مصوبه مجلس یک اقدام بسیار بزرگی بود که بتواند طرف‌های مقابل را سر جای خود بنشاند و ملزم به رفع تحریم‌ها کند، اما متأسفانه شاهدیم که امروز برخی علاقه‌ای به اجرای این قانون ندارند. شما چه کاره هستید که قانون را قبول نداشته و اجرا نمی‌کنید، قانون فصل‌الخطاب است.

نماینده مردم اراک در مجلس تأکید کرد: هر زمان در کشور که قانون اجرا شده، معضلاتی مانند فساد اقتصادی، سیاسی و امنیتی نداشتیم اما هر زمان که شخصی خودش را بالاتر از قانون دانسته مشکلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی در کشور به وجود آمده است.

 

پورابراهیمی: گزارش عملکرد دولت در تفاهم با آژانس باید برای بررسی به قوه قضائیه ارسال شود

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی گفت: اجرای کامل و دقیق قانون که صیانت از منافع و رفع تحریم‌ها مبنای آن است می‌تواند امروز مشکلات اقتصادی را برطرف کند، بنابراین هر جای دیگری که محور تصمیم‌گیری‌ها رفع تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی نباشد به مملکت خیانت شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جریان مواجهه امروز با آمریکا در منطقه، خاطرات حاج ‌قاسم سلیمانی است، رئیس سازمان سیاه در بحبوحه جنگ با اسرائیل، جنگ در سوریه و جنگ در عراق پیام مذاکره به سردار را ارسال کرد. پمپئو که بعدها وزیر امور خارجه آمریکا می‌شود گفت سردار نامه را نمی‌پذیرد از این رو درخواست ما اجرای ماده (234) آیین‌نامه داخلی به دلیل عدم اجرای قانون مجلس است.

 

پژمان‌فر: توافق نامه دولت و آژانس، مجوز ۳ ماه تحریم مجدد کشورمان را داده است

نصراله پژمان فر نیز در این جلسه گفت: مطالبی که همکاران از صبح به آنها اشاره کرده اند که نگرانی آنها هم بسیار بجا و درست است، بدعتی است که در کشور در حال شکل گیری است و باید جلوی آن گرفته و از آن ممانعت شود. مجلس مصوباتی را برای دولت می گذارد و دولت این مصوبات را دور می زند و برای خودش بیانیه ای صادر می کند. امروز اتفاقی که افتاده برخلاف صراحت قانون اساسی است، دولت بر مبنای این موضوع باید عذرخواهی کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس باید از قانون مصوب خود دفاع کند  و کاری که دولت کرده خلاف مصوبه مجلس است. با این بیانیه ما مجوز سه ماه تحریم مجدد را برعلیه کشور خود داده ایم. رئیس مجلس باید صراحتاً بیان کند که آیا این پروتکلی که بیان کردند مخالف صریح قانون است. اگر نسبت به این مسئله با همه همکاران هم عقیده هستید که هستید، باید به این مسئله ورود کرده و اجازه ندهیم این کار ادامه پیدا کند.

 

بابائی کارنامی: مجلس از قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها صیانت کند

علی بابائی کارنامی نیز در اخطار قانون اساسی با استناد به اصول 152 و 153، گفت: هرگونه قرارداد که موجب سلطه بیگانه به کشور شود ممنوع بوده لذا صیانت از قانون به عهده هیات رئیسه مجلس است.

نماینده مردم ساری و میان دورود در پایان بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی اتمی را مغایر با منافع ملی کشور، ملت ایران و بیانات رهبر معظم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: لازم است مجلس از قانون خود صیانت کند و همگان باید بدانند دوران بزن در رو و اختلاف افکنی در حوزه سیاست خارجی کشورمان به پایان رسیده است.

 

سلیمی: توافق اخیر با آژانس وجاهت قانونی ندارد و باید به قوه قضائیه ارجاع شود

علیرضا سلیمی دولت موظف است از فردا ساز و کار توقف پروتکل الحاقی را اجرایی کند و براساس قانون اقدام راهبردی همه مباحثی که در قانون آمده است را محقق کند و از نظر مجلس توافق 3 ماهه برخلاف قانون و برخلاف سوگند رئیس جمهور است و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز تخلف کرده است و حتما مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: براساس فرمایشات رهبری سیاست قطعی جمهوری اسلامی رفع تحریم ها است و ما باید این را راستی آزمایی کنیم و نه هیچ چیز دیگری را و سازمان انرژی اتمی باید هرچه سریع تر بابت تخلف خود از ملت ایران و مجلس عذرخواهی کند و از همین فردا قانون مجلس را اجرایی کند و جاسوسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را از کشور اخراج کنند و توجه کنند که تنازل از قانون و مصوبه مجلس خلاف است.

 

زره تن: مسئولان هر چه سریع تر گزارش دهند

آرش زره تن لهونی نیز گفت: اگر حاکمیت در راستای رفع همه تحریم ها در حال برنامه ریزی و مدیریت عرصه بین المللی است، قطعاً لازم است مسئولان گزارش های دقیق خود را به سمع و نظر نمایندگان برسانند تا مواضع کشور هر چه بیشتر، مقتدرانه و همدلانه باشد.

نماینده مردم اورامانات در مجلس یازدهم گفت: اگر دلایل و برنامه ها تناقض با قانون داشت، بر نمایندگان تکلیف است که ورود قاطع داشته باشند.

 

زاکانی: توافق دولت و آژانس خلاف منافع ملی است/ دولت باید به قانون تمکین کند

علی رضا زاکانی در این بیانیه شاهد تکرار کلی‌گویی‌های برجام هستیم، در زمان انعقاد توافق به آقایان گفتیم که با دوستان خود یا دشمنان توافق کردید، آقای عراقچی اذعان داشت که با دشمنان مذاکره کردیم و توافق کردیم اما پس از سال‌ها مشخص شد که آنچه پشت تریبون مجلس گفتند خلاف پافشاری کمیسیون برجام و وعده‌ها و قسم‌هایی که خوردند، نادرست بود. مجدد از این فرصت استفاده کردند و تنفس مصنوعی به دشمن دادند در حالی که این خط قرمز ما است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: دولت باید به قانون تمکین کند و در جهت منافع ملی حرکت کند و مسیری را طی کند که ماحصل آن حاکم شدن قانون در کشور باشد. پیام ما به دولت نیز مشخص است و دولت راهی جز اجرای قانون ندارد. قانون هم بر اساس منطق درست و مستحکمی در جهت منفعت ملت است.

 

متفکرآزاد: امروز اقتدار مجلس را با دفاع از مصوبه اقدام راهبردی نشان می دهیم

روح اله متفکرآزاد در این باره گفت: من از همکارانم در مجلس خواهش می کنم به صورت منطقی، حقوقی و قانونی از حق مجلس و رأی خودن حمایت کنند و اگر دولت به ما نشان دهد که نمی خواهد به قانون عمل کند، ما دولت را پاسخگو می کنیم و یکی از مراحل آن استفاده از حق قانونی ماده 234 است و دولت و هر عاملی را که از اجرای قانون استنکاف کند، به قوه قضائیه معرفی می کنیم و من از شما می خواهم که به این موضوع یک رأی محکم و قاطع بدهید تا همه بدانند دور زدن قانون در کشوری که افتخار این را دارد که بلافاصله بعد از انقلاب، قانون اساسی را تدوین و تصویب کرده است، امکانپذیر نیست.

عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان با بیان اینکه متاسفانه عملکرد دولت در این سال ها بیشتر مصرف داخلی داشته است و خروجی آن منافع ملت را تامین نکرده است، تصریح کرد: برای دفاع از قانون و مردم سالاری دینی، امروز اقتدار مجلس را با دفاع از مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران نشان خواهیم داد.

 

موسوی لارگانی: بیانیه آژانس اتمی تنها یک وقت کشی است

 سید ناصر موسوی لارگانی نیز تأکید کرد: اگر رئیس جمهور همان زمانی که رئیس جمهور آمریکا از برجام خارج شد به جای اعلام در پشت تریبون درباره اینکه حال یک مزاحم از برجام خارج شده، بلافاصله غنی سازی اورانیوم 20 درصد را آغاز می کرد، اکنون شاهد گستاخی از طرف دشمن نبودیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر اروپایی ها و آمریکایی ها بعد از گذشت 3 ماه از تصویب اقدام قانون راهبردی به این قانون توجه می کردند اکنون شاهد این بیانیه نبودیم.

 

قالیباف: مجلس خواستار توقف کامل اجرای پروتکل الحاقی است/دسترسی فراپادمانی غیرقانونی است

دکتر محمدباقر قالیباف نیز پس از ارسال گزارش مجلس درباره تخلف دولت در اجرای قانون اقدام راهبردی و توافق سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی اتمی به قوه قضائیه، گفت: مجلس شورای اسلامی مطابق قانون وظیفه پیگیری و اجرای قوانین را برعهده دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مطابق قانون بخش هایی از تعهدات پیش بینی شده در زمان خودش اجرایی شده و از فردا نیز باید قانون مرتبط با پروتکل الحاقی اجرا شود.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی مصمم به توقف کامل پروتکل الحاقی، دسترسی ها و همه موضوعات قانونی است لذا هرگونه دسترسی بیش از پادمان ممنوع و غیرقانونی است و نظارت بر این امر وظیفه قوه مقننه است.

قالیباف تصریح کرد: کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و انرژی از طرف مجلس موظف به نظارت میدانی بر مسائل یاد شده و ارائه گزارش در این راستا هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: طبعا هرگونه تخلف از قانون را نمی پذیریم و براساس مصوبات مجلس امورات را پیگیری می کنیم./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار