کد خبر: ۶۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
اردبیل - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: یکی از اصول اساسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حفظ شان و کرامت انسانی و حقوق شهروندی است که باید مورد توجه تمامی دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

9ناصر عتباتی که ظهر یکشنبه در جلسه هیأت نظارت بر حقوق شهروندی سخن می‌گفت بر اهمیت حفظ احترام و حل مشکلات مراجعین در اسرع وقت تاکید کرد و گفت: حفظ حقوق شهروندی و احترام به شأن و کرامت انسانی نوعی احترام به قانون است و همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان نیز ضروری است تا مطابق این مبانی بنیادین و اصول رفتار مناسب و شایسته اجتماعی با هریک از مراجعین داشته باشند.

وی حفظ اصول و قواعد حقوق شهروندی را از جمله مسائل مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: هرگونه اقدام و حرکت ناشایست در مواجهه با مراجعین هر چند کم و ناچیز، به هیچ عنوان قابل قبول نیست و با خاطیان این موارد مطابق قانون اساسی برخورد جدی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: رفتار ما در مواجهه با مراجعین در دستگاه‌های اجرایی تعیین کننده نوع نگرش مردم نسبت به عملکرد تمامی آن مجموعه است و بنابراین همه مسئولان و خدمتگزاران باید مواظب باشند تا کوچک‌ترین نارضایتی در این خصوص اتفاق نیافتد.

عتباتی در ادامه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه در دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد و افزود: در این زمینه نظارت بر زیر مجموعه‌ها و بخش‌های مختلف ادارات و سازمان‌ها افزایش یافته و امیدواریم مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز همکاری لازم را داشته باشند.

وی تعیین تکلیف وسایل نقلیه اعم از خودروها و موتور سیکلت های توقیفی و اتخاذ تصمیمات لازم قانونی را از اولویت‌های اصلی دستگاه قضائی استان عنوان کرد و گفت: ضمن تعریف قاعده و قانون برای این وسایل نقلیه، مهلت معین نیز برای هریک از آنها به صورت جداگانه معین خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار