کد خبر: ۶۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
ارومیه - رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اوج گیری روزانه کرونا در استان گفت: ظرفیت بیمارستان طالقانی ارومیه به طور کامل تکمیل شده است.

به گزارش آرانیوز:جواد آقازاده عصر یکشنبه در صد و سومین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا درباره وضعیت شیوع بیماری در استان افزود: در آذربایجان غربی تعداد مبتلایان و تعداد بیماران بستری افزایش یافته است و امروز تعداد بیماران بستری در استان به ۵۱۹ نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱۱ هزار و ۴۲۵ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و سه هزار و ۵۹۱ نفر نیز جان خود را از دست داده اند، اظهار کرد: هم اکنون از ۴۹۵ بیمار، ۱۳۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۳۱ بیمار هم به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

آقازاده از بستری شدن ۶۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: سهل انگاری به همراه عدم رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مهمترین دلایل افزایش تعداد ابتلایان به ویروس کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه ارومیه با ۲۳، خوی و میاندوآب با ۹ و مهاباد با هفت بیمار جدید بیشترین تعداد بستری را در استان داشتند، عنوان کرد: با فوت ۶ بیمار مشکوک دیگر مجموع قربانیان کرونا در آذربایجان غربی به سه هزار و ۵۹۷ نفر رسید.

آقازاده با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان طالقانی ارومیه به طور کامل تکمیل شده است، ادامه داد: مجبور هستیم بیمارستان دیگری را برای خدمات دهی وارد چرخه فعالیت کنیم که در اولویت بیمارستان‌های دولتی قرار دارد که در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های دولتی، در صورت نیاز بیمارستان‌های خصوصی به مانند موج سوم به کمک دانشگاه علوم پزشکی می آیند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه سپاه پاسداران و بسیج نیز به طور کامل اعلام آمادگی کردند تا در کنار دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با کرونا فعالیت کنند، گفت: در حال حاضر، هفت شهرستان آذربایجان غربی وضعیت نارنجی، هشت شهرستان وضعیت زرد و ۲ شهرستان وضعیت آبی دارند، برای پیشگیری از خیز کرونا نیازمند همکاری سایر ارگان‌ها هستیم.

وی از تجهیز دانشگاه علوم پزشکی استان به کیت تشخیص ویروس انگلیسی خبر داد و بیان کرد: در بحث ویروس جهش یافته انگلیسی استان‌هایی که در مرز با کشورهای دیگر قرار دارند، در معرض خطر بیشتری نسبت به سایر استان‌ها می‌باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ موردی از ویروس جهش یافته انگلیسی در استان گزارش نشده است، یاد آور شد: آذربایجان غربی توانسته است به نمونه گیری ویروس جهش یافته انگلیسی مجهز شود و اولین کیت تشخیصی ویروس انگلیسی روز پنجشنبه وارد استان شد که در ۳ روز گذشته ۲۴ مورد تست گیری انجام شده است و خوشبختانه تمامی این موارد منفی اعلام شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار