کد خبر: ۶۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
کرمانشاه- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: کتابخانه‌های عمومی آسیب دیده در زلزله آبان ۹۶ سرپل ذهاب تاکنون به بهره برداری نرسیده‌اند.

به گزارش آرانیوز:معصومه حسنی خونسار صبح امروز با اشاره به آسیب دیدن ۶ کتابخانه عمومی در استان کرمانشاه در زلزله آبان ماه ۹۶ اظهار کرد: کتابخانه عمومی رسالت در شهرستان سرپل ذهاب به مساحت ۹۰۰ متر مربع و کتابخانه عمومی طالقانی در شهرستان ثلاث باباجانی به مساحت ۴۰۰ متر مربع در اثر این زلزله کاملاً تخریب شده‌اند.

وی به تشریح مراحل بازسازی کتابخانه‌های عمومی صددرصد تخریب شده پرداخت و افزود: ساخت کتابخانه عمومی رسالت در شهرستان سرپل ذهاب در مرحله فندانسیون دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده که برای ادامه روند ساخت و تکمیل آن سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: روند بازسازی کتابخانه عمومی طالقانی در شهرستان ثلاث باباجانی پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی داشته که به منظور تکمیل روند بازسازی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه ۴ کتابخانه عمومی دیگر مناطق زلزله زده قابل استفاده نبوده و باید نسبت به مقاوم سازی آن‌ها اقدام شود، ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی علی بن ابی طالب در کوزران، دهخدا در قصرشیرین و علامه امینی در سرپل ذهاب هر یک دارای ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

حسنی خونسار با بیان اینکه تکمیل پروژه کتابخانه عمومی علامه امینی در شهرستان سرپل ذهاب نیازمند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به منظور مقاوم سازی است، افزود: کتابخانه شهید عارف فتاحی در شهرستان ثلاث باباجانی متأثر از زلزله آبان ۹۶ نیازمند مقاوم سازی بوده که هم اکنون این پروژه با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هم اکنون فضای مناسبی در مناطق زلزله زده در اختیار کتابخانه‌های عمومی این استان نبوده اما با کمک خیرین و انجمن کتابخانه‌ها به منظور جلوگیری از توقف فعالیت‌های فرهنگی، ساختمان‌هایی به صورت موقت برای راه اندازی کتابخانه‌ها در این مناطق اجاره شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار