کد خبر: ۶۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
اهواز- معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کشور گفت: اجرای طرح ملی مشاغل خانگی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان جهاد دانشگاهی واگذار شده است.

به گزارش آرانیوز:محمدصادق بیجندی در سفری یک روزه به اهواز، ضمن بازدید از روند اجرای طرح «ملی توسعه مشاغل خانگی» در خوزستان، با حضور در دبیرخانه طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان، بر ضرورت شناسایی پیشران‌های توانمند در اجرای این طرح‌ها تأکید کرد و افزود: نقش جهاد دانشگاهی در این طرح‌ها به عنوان نهاد توسعه‌ای تعریف شده است.

وی اظهار کرد: بحث برندینگ، کمک به فروش محصولات تولیدی در بازارهای مختلف و اعطای تسهیلات برای توسعه کسب و کار از اقدامات حمایتی جهاد دانشگاهی در طرح‌های ملی برای پیشران‌هاست.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کشور عنوان کرد: شناسایی پیشران‌ها برای حضور و همکاری در طرح و سپس تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف پیشران‌ها، مداخلات توسعه‌ای، توانمندسازی نیروی کار از طریق آموزش و سپس معرفی به پیشران‌ها، ایجاد فروشگاه‌های مجازی و کار کردن در زمینه شناسایی مشاغل نوین از جمله برنامه‌نویسی، تولید محتوا، ویراستاری و مترجمی را از دیگر مسئولیت‌های جهاد دانشگاهی در این طرح‌هاست.

بیجندی با بیان اینکه اعتمادسازی برای پیشران‌ها نسبت به طرح و جهاد دانشگاهی امری ضروری است، گفت: اگر این امر مهم به درستی محقق شود قطعاً می‌توان شاهد پیشبرد اهداف طرح و همکاری پیشران‌ها در کمک به متقاضیان و به کار گرفتن آنها باشیم.

به گزارش مهر، اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده است و واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی در استان‌ها نیز مجری طرح در استان خود شناخته شده‌اند.

این طرح در خوزستان با سهمیه ایجاد شغل برای دو هزار و ۵۰۰ متقاضی از کارفرما به سازمان جهاد دانشگاهی استان محول شد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان کارفرمای استانی است.

این طرح در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب‌شناسی طرح‌های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال ۹۶ طراحی و به تصویب رسید.

همچنین این طرح به‌منظور اجرا و پیاده‌سازی به جهاد دانشگاهی واگذار شد تا شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار و با بهره‌مندی از شبکه‌های افقی و عمودی انجام شود.

این طرح با ظرفیت ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان اجرا می‌شود که مشتمل بر سه فاز «تحقیقات بر مشاغل مزیت‌دار استان» (فاز اول)، «شناسایی، ارزیابی اولیه، استعداد سنجی و توانمندسازی متقاضیان و پیشرانان» (فاز دوم) و «اتصال به بازار» (فاز سوم) است.

علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه مشاغل خانگی، با داشتن حداقل سن ۱۸ سال، بومی بودن در استان محل تقاضا، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی (افرادی که بیمه خویش فرمایی، بیمه روستایی و بیمه عشایری دارند، منعی در ثبت نام ندارند.) می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه www.inhb.ir در این طرح شرکت کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار