کد خبر: ۶۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
مشهد - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تاکید ما بر ایجاد تصفیه خانه های محلی است و برای ایجاد ۱۵ تصفیه خانه موافقت شده اما شهرداری مشهد این تعداد را تجمیع کرده است.

به گزارش آرانیوز:تورج همتی در خصوص توسعه تصفیه خانه‌های محلی و نقش آن در محیط زیست شهر مشهد اظهار کرد: ایجاد تصفیه خانه‌های محلی یک اقدام ارزشمند زیست محیطی است که به واسطه آن می‌توان از ظرفیت فاضلاب‌های محلی استفاده کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از آبیاری فضای سبز از طریق آب شرب انجام می‌شود، می‌تواند با استفاده از این ظرفیت از آب تصفیه شده برای آبیاری حوزه کشاورزی و فضای سبز شهری استفاده کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: تاکید ما بر ایجاد چنین تصفیه خانه‌هایی است و تاکنون بر ایجاد ۱۵ تصفیه خانه موافقت شده است اما شهرداری این تعداد را تجمیع کرده اما تاکید ما بر اجرای همان ۱۵ تصفیه خانه است.

همتی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه ایجاد تصفیه خانه‌های محلی و گام‌های کوچک می‌تواند در مبحث کلان سهم به سزایی در کاهش آلودگی‌های فاضلابی داشته باشد و حتی ما بر ایجاد چنین مکان‌هایی در نزدیکی مجتمع‌های صنعتی نیز تاکید داریم تا فاضلاب‌ها به صورت استاندارد دفع شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار