کد خبر: ۶۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: دوقطبی‌های کاذبی که قبل از انتخابات تحت عنوان راست و چپ، اصولگرا و اصلاح‌طلب ایجاد می‌شود ،دوقطبی‌هایی است که سبب می‌شود مردم در انتخاب خود به خطا بیفتند.

به گزارش آرانیوز، بابک حیدری در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری و اینکه چه تفکری می‌تواند در این انتخابات پیروز شود، اظهار کرد: برای انجام هر کاری نیاز به دو مقوله کارآیی و اثر بخشی داریم. اینکه فردی یا کاندیدایی از انتخابات ریاست جمهوری موفق بیرون بیاید، مؤلفه کارآیی تعریف شده است، اما اینکه در کاری که دارد موفق باشد، مؤلفه اثربخشی معنا پیدا می‌کند. پس قبل از اینکه به دنبال این باشیم که شخصی از انتخابات ریاست جمهوری موفق بیرون بیاید باید ببینیم آیا این فردی که رئیس‌جمهور می‌شود بعد از ۴ یا ۸ سال می‌تواند یا توانسته خواسته نظام، مردم و انقلاب را برآورده کند یا خیر؟

وی افزود: بنابراین نباید وارد این مقوله شویم که چه کسی می‌تواند در انتخابات پیروز شود، چرا که هر کاندیدایی ممکن است با تبلیغات رسانه‌ای پیروز انتخابات شود، اما در عمل نتواند قدم خیلی خوب و مثبتی بردارد. بنابراین مؤلفه اثربخشی از هر مقوله‌ای مهم‌تر است و اگر یک کاندیدا بعد از رئیس جمهور شدن بخواهد برای کشور اثر بخش باشد، باید قبل از هر چیز روحیه جهادی داشته باشد به این معنا که بخواهد مشکلات کشور را با کار مضاعف و تخصصی‌تر حل کند.

این عضو شورای مرکزی کانون اندیشه و تمدن اسلامی استان اصفهان، گفت: البته هر شخص و هر سازمانی محدودیت‌های خاص خودشان را دارند و فرد باید با علم به این محدودیت‌ها وارد عرصه انتخابات شود. در انقلاب و نظام شعارهایی داریم که برخی از کشورها از این شعارها و اهداف خوششان نمی‌آید و دنبال این هستند که از این شعارها و آرمان‌ها عدول کنیم.

حیدری تصریح کرد: بنابراین یک کاندیدا باید سعی کند با کمترین دل خوشی نسبت به کمک بیگانگان و بیشترین وابستگی به توان داخلی و ذخایر خدادادی که در کشور وجود دارد وارد میدان شود. به همین دلیل معتقدم رویکرد جهادی و عملیاتی بودن شخصی که قصد رئیس‌جمهور شدن را دارد بسیار مهم و حساس است.

وی ادامه داد: همچنین باید توجه داشت که یک کاندیدا بیشتر کار ستادی داشته است یا عملیاتی؟ و در کارهای قبلی خود تا چه حد موفق بوده است. سبقه کار هر کاندیدا نشان می‌دهد که فرد عملیاتی و جهادی بوده یا نبوده است. وقتی متوجه می‌شویم که کاندیداها حوزه اجرایی و عملیاتی نداشته‌اند رفتن ما به سمت آنان خطا است.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: اینکه ممکن است در کار فرد اشکالاتی وجود داشته باشد، این امر طبیعی است. نکته مهم این است که اگر کسی اشتباهی کرده، اشتباه او عمدی بوده یا سهوی. پس مهم‌ترین فاکتور این است که به دنبال نفراتی برویم که کار عملیاتی و جهادی کرده باشند.

سرنوشت کشور در گرو مشارکت هوشمندانه در انتخابات است

این عضو شورای مرکزی کانون اندیشه و تمدن اسلامی استان اصفهان، درباره لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، افزود: باید برای مردم مشخص کنیم که سرنوشت کشور در گرو حضور فعالانه و مشارکت هوشمندانه در انتخابات ریاست جمهوری است. مردم در ادوار مختلف انتخابات‌ زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و نتایج آن را هم دیده‌اند. بنابراین باید حافظه سیاسی خود را تقویت کنند تا متوجه شوند چه افرادی با چه ویژگی‌هایی توانسته‌اند برای کشور مفید واقع شوند.

وی خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهمی که مردم باید به آن دقت کنند این است که رأی دادن جناحی به هیچ وجه موفق نخواهد بود. باید مردم را به سمت شاخصه‌ها، پارامترها و مؤلفه‌های مورد نیاز سوق دهیم تا مردم خودشان بر اساس این مؤلفه‌ها گزینه‌های خود را انتخاب کنند.

حیدری گفت: در هر جناحی چند گروه فعال مشاهده می‌شود و این جناح‌ها خودشان هم به این نتیجه رسیده‌اند که باید فرا جناحی و فرا گروهی عمل کنند و برای مردم این موضوع را جا بیندازند. دوقطبی‌های کاذبی که قبل از انتخابات تحت عنوان راست و چپ، اصولگرا و اصلاح طلب ایجاد می‌شود، دوقطبی‌هایی است که سبب می‌شود مردم به خطا بیفتند. بنابراین نخبگان، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه باید مردم را به سمت مؤلفه‌هایی سوق دهند که کشور را از مشکلات پیش رو نجات دهد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار