کد خبر: ۶۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
اراک- سمن‌های مرتبط با محیط زیست استان مرکزی با انتشار نامه‌ای سرگشاده، خواستار حضور استاندار در پارلمان محلی شهر اراک و پاسخگویی در مورد دلیل مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شازند شدند.

به گزارش آرانیوز:صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک، شامگاه دوشنبه برگزار شد. در این جلسه نامه سرگشاده سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست استان مرکزی با عنوان «درخواست دعوت از استاندار مرکزی برای پاسخگویی پیرامون مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شازند» توسط دبیر شورا قرائت شد.

به گزارش مهر، در این نامه ضمن قدردانی از اعضای شورای شهر اراک به دلیل تلاش برای ایجاد شفافیت برای پاسخگویی مدیرکل محیط زیست استان مرکزی به تشکل‌ها و رسانه‌ها در خصوص آلودگی هوای اخیر ناشی از مصرف سوخت مازوت توسط نیروگاه شازند، تصریح شده است: «متأسفانه با عدم حضور و پاسخگویی مدیرکل محیط زیست استان مرکزی، روند پیگیری آلودگی هوای اراک به نتیجه مطلوب نرسید. بنابر این به استحضار می‌رساند علی‌رغم پیگیری‌های متعدد تشکل‌های مردم‌نهاد از همه راه‌های قانونی ممکن برای دفاع از حق سلامت شهروندان از جمله مطالبه‌گری در جلسات رسمی، اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها، نامه نگاری و در نهایت اعلام جرم که به امضای حدود پنج هزار و ۵۰۰ شهروند نیز رسیده است، متأسفانه مسئولین مربوطه بدون توجه به لزوم پاسخگویی به جامعه و مطالبات نهادهای مدنی در این مدت، مصرف سوخت مازوت را نیز افزایش دادند و ایجاد آلودگی چند برابر حد مجاز، موجب به خطر انداختن سلامت مردم و جامعه شده است».

در بخش دیگر این نامه آمده است: «با توجه به جمیع دلایل، خواستار آن هستیم که در یک روز مشخص ترجیحاً همزمان با صحن علنی شورا و با حضور خبرنگاران و نیز پخش به صورت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی، از استاندار محترم دعوت به عمل آید تا دلایل و استدلال‌های تشکل‌های مردم‌نهاد را مبنی بر لزوم توقف مصرف سوخت مازوت بشنوند و مردم پاسخ‌های ایشان را به صورت شفاف و بی واسطه دریافت کنند».

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار