کد خبر: ۶۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
بیرجند- رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: نخبگان جوان در حوزه اعطای مجوز و خرید محصول نیاز به حمایت دارند.

به گزارش آرانیوز:محمدعلی ناصری پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهارکرد: پارک علم و فناوری سال ۹۲ تأسیس شده است ولی ارائه خدمات به اندیشمندان جوان منوط به استقرار آنان در محیط پارک است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی بیان کرد: این مسئله مستلزم آن است که ما مکانی برای استقرار آنان داشته باشیم که در این زمینه در گذشته با مشکلاتی رو به رو بودیم.

ناصری با بیان اینکه این مشکل مکان استقرار نخبگان و اندیشمندان جوان در طبس و فردوس حل شده است، ادامه‌داد: در شهرستان قاین نیز هر چند ساختمانی در اختیار داریم ولی در ملکیت آن مسائل و مشکلاتی وجود دارد که هنوز مرتفع نشده است.

مسئله مهم تبدیل علم به شغل و کارآفرینی است

وی با تأکید بر بنیه علمی نخبگان جوان گفت: نخبگان جوان ما توان علمی بالایی دارند ولی مسئله و موضوع مهم تبدیل این علم به شغل و کارآفرینی است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی با اشاره به آسیب‌های اقتصاد دولتی اظهار کرد: نخبگان جوان ما در زمینه مجوزها و خرید محصولات نیاز به حمایت دارند که این موضوع در خراسان‌جنوبی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

ناصری بیان‌کرد: ۱۱۰ عنوان قانون حمایتی از نخبگان جوان داریم که اجرای همه آن‌ها منوط به استقرار آنان در پارک است و از این رو موضوع مکان برای شرکت‌های دانش بنیان حائز اهمیت است.

مرتضی عظیمی فرد، مسئول بسیج علمی و پژوهشی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی اظهارکرد: علم زمینه ساز قدرت کشور است.

حمایت از پنج طرح در مرکز رشد و خلاقیت

وی با بیان اینکه بسیج علمی و پژوهشی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی مرکز رشد و خلاقیت را برای تبدیل ایده به محصول راه اندازی کرده است، گفت: در سال جاری پنج طرح در این مرکز حمایت شد.

مسئول بسیج علمی و پژوهشی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه خانه نخبگان ما نیز در دو حوزه فنی و علوم انسانی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: مرکز هدایت و حمایت موضوعی بسیج علمی و پژوهشی نیز در حوزه شیر شتر و گیاهان دارویی اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

عظیمی‌فرد یادآور شد: ما در گذشته در حوزه فنی ورود بسیار خوبی داشتیم ولی به واسطه اهمیت علوم انسانی به عنوان اولین استان خانه نخبگان علوم انسانی را نیز راه‌اندازی کردیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار