کد خبر: ۶۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
همدان_امام جمعه همدان گفت: انگیزه آمریکا در مذاکرات توقف جمهوری اسلامی و حتی براندازی آن است و ما تنها با کشوری که حق جمهوری اسلامی را رعایت کند تعامل می‌کنیم.

به گزارش آرانیوز:آیت الله شعبانی موثق در نماز جمعه شهر همدان اظهار کرد: رعایت تقوا در مسائل اجتماعی یعنی هم نقاط قوت رو ببینیم و هم نقاط ضعف رو به درستی مشاهده کنیم و تلاش و ارائه راهکار برای برطرف کردن نقاط ضعف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی بعضاً نقاط ضعفی داشته‌ایم، ادامه داد: باید مطالعه و بررسی کنیم و راه حل این مشکل را پیدا کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه راه پیدا کردن حل مشکلات نیز بررسی مواردی است که ما در آن پیشرفت کردیم، افزود: باید ببینیم که توانسته‌ایم در مواردی همچون نانو تکنولوژی، زیست فناوری، موشک و حوزه‌های علم فناوری پیشرفت داشته باشیم، اما چرا در حوزه اقتصاد ضعف داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه البته در حوزه اقتصاد نیز پیشرفت داشته‌ایم اما مورد رضایت نبوده است، اضافه کرد: در زمینه علم و فناوری مدیون دانشجویان و دانشگاهیان عزیز خود هستیم.

شعبانی با اشاره به رشد چشمگیر تحصیلات عالی در کشور، ادامه داد: در سال ۵۷ تعداد دانشجویان ما ۱۵۷ هزار نفر بوده اما در حال حاضر ۳ و نیم میلیون نفر دانشجو داریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با ذکر اینکه در حال حاضر ۴۰ شرکت دانش بنیان در استان ما فعال هستند که حضرت آقا نیز فرموده‌اند به شرکت‌های دانش بنیان توجه شود، اضافه کرد: مؤسسه جهانی فوتون اعلام کرده است که ایران ۱۱ مین کشور در عرصه هوافضا می‌باشد.

شعبانی ادامه داد: این موارد در حالی است که قبل از انقلاب نخست وزیر این کشور اظهار می‌کرد ما توانایی ساخت کوچک‌ترین چیزها را نیز نداریم.

وی با بیان اینکه البته در سه چهار سال اخیر نیز یکی از آقایان همچین اظهار نظری کرده و اینچنین عقیده‌ای داشتند، ه بنده قصد اسم اوردن از این فرد را ندارم البته باید بدانیم که این سخنان ناشی از فرسودگی ایشان است.

امام جمعه همدان رشد کشور در عرصه فضایی را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: در حال حاضر در عرصه فضایی ما ماهواره سینا و کاوشگر فضایی پژوهش را داریم، در حوزه نانو فناوری اولین کشور در منطقه و جز ۱۰ کشور برتر جهان هستیم، یکی از مؤسسات آلمانی کشور مارا ۱۴ مین قدرت نظامی دنیا معرفی کرده است و این یعنی اینکه ما بالاتر یعنی بالاتر از عربستان و اسرائیل.

وی با بیان اینکه این پیشرفت‌ها به دلیل آن است که به جوانان اعتماد کرده‌ایم و قوانین دست و پا گیر نداشته‌ایم، افزود: الان در عرصه اقتصاد می‌خواهند سرمایه گذاری کنند اینقدر قوانین سخت و دشوار است که ۶ ماه می‌دود اما به جایی نمی‌رسد.

امام جمعه همدان گفت: برخی مدیران در زمینه اقتصادی تنها راه پیشرفت را تکیه به غرب می‌دانند و این موارد است که مانع پیشرفت اقتصادی ما شده است.

شعبانی با اشاره سفر آقای قالیباف به روسیه و پیام رهبر انقلاب به پوتین، ادامه داد برخی از دوستان مطرح می‌کنند که مگر شعار ما نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی نبوده است، پس چگون امروز با چین و روسیه ارتباط داریم اما با آمریکاربطه قطع است.

امام جمعه همدان افزود: باید بگوییم که شعار ما نه شرق طغیان گر و نه غرب مستکبر بوده است، اگر همین الان نیز شرق به طغیان گری دست بزند ما جلوی آن می‌ایستیم.

شعبانی اظهار کرد: انگیزه آمریکا در مذاکرات توقف جمهوری اسلامی و حتی براندازی آن است و ما تنها با کشوری که حق جمهوری اسلامی را رعایت کند تعامل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه معنای پیام رهبر و سفر اقای قالیباف به روسیه برقراری ارتباط صحیح با شرقی است که دیگر طغیان گر نیست، دنبال تجزیه کشور ما نیست، حقوق را مارا به رسمیت می‌شناسد و دشمنان مارا تقویت نمی‌کند، اضافه کرد: این در حالی است که غرب و آمریکا به رفتار گذشته خود ادامه می‌دهند و آمریکا در مذاکره دارای انگیزه و عملکرد حقوقی مناسبی نیست.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به حضور با صلابت مردم در راهپیمایی، ادامه داد: راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن امسال ما دیدیم مردم با این معضل کرونا نیز عرصه را خالی نکردند.

شعبانی با تاکید بر لزوم حرکت مسئولین برای خدمت بیشتر، اضافه کرد: مسئولان باید این حماسه هارا ببینند و غبطه بخورند.

وی افزود: البته برخی مسائل نیز پیش می‌آید که حاشیه ساز شده و دشمن بااستفاده از آنها عظمت این راهپیمایی با شکوه را به حاشیه می‌برد، باید گفت که فحاشی به مسئولان نظام حتی اگر از سر دلسوزی باشد درست نیست.

امام جمعه همدان با اشاره به آغاز ماه پر فضیلت رجب، گفت: پیامبر اسلام در اول ماه رجب اصحاب را جمع کرده و خطبه می خ خداوند متعال ملکی دارد در آسمان هفتم که می‌گوید خوشا به حال کسانی ذکر گویان و اطاعت کنندگان خداوند در ماه رجب هستند.

شعبانی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم فرمودند اگر کسی می‌خواهد خشم الهی را خاموش کند و می‌خواهد از عذاب الهی نجات پیدا کند یک روز در ماه رجب روزه بگیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار