کد خبر: ۶۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
معاون رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت اتصال کریدور شمال - جنوب، گفت: راه آهن رشت- کاسپین در بهار سال ۱۴۰۰ به خلیج فارس وصل خواهد شد.

به گزارش آرانیوز، محمدباقر نوبخت پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه اتصال راه آهن رشت- کاسپین با اشاره به اهمیت اجرای این طرح ملی، بیان کرد: در حال حاضر این پروژه در دو قطعه ۶ و ۷ در حال تکمیل است پروژه قطعه ۶ تقریباً به مرحله نهایی رسیده که حتی بخشی از آن ریل‌گذاری شده است.

وی در ادامه افزود: در قسمت ۷ که منتهی به بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی می‌شود، یک پل به طول ۲۶۰ متر طراحی که عملیات ساخت آن آغاز شده و این پل باید از روی بزرگراه رشت انزلی عبور کند و با توجه به اهمیت این پروژه گروه‌های فنی و اجرایی با سرعت در حال تکمیل و اجرای این پل هستند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به زمان بهره برداری و تکمیل راه آهن سراسری رشت به بندر کاسپین، ادامه داد: در تلاشیم در بهار سال آینده بتوانیم قطعه قزوین-رشت را به بندر کاسپین وصل کنیم و با تکمیل این مسیر در واقع بتوانیم خلیج فارس را به دریای خزر در بندر کاسپین متصل کنیم.

نوبخت اضافه کرد: اتصال راه آهن سراسری به این بندر مهم موجب افزایش سهم کشورمان در حوزه ترانزیت بارهای فراوانی که از کشورهای شمالی ایران به سمت خلیج فارس باید انتقال داده خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار