کد خبر: ۶۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
اراک- عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ شهرداری اراک از نظر تعیین میزان اعتبارات ردیف‌های تعریف‌شده، ابهام دارد.

به گزارش آرانیوز:محمد حسین فدایی شامگاه دوشنبه در صحن رسمی شورای اسلامی شهر اراک در نطق پیش از دستور در مورد وضعیت بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ شهرداری اراک، اظهار کرد: بر اساس شرح وظایف اعضای شورای اسلامی شهر، موضوع تصویب بودجه و تحقق درآمدها و نظارت بر آن، یکی از وظایف شورا است.

وی افزود: مسائل راهبردی و برنامه‌ریزی را بر اساس بودجه می‌توان پیش برد و به سرانجام رساند و به موفقیت‌های پیش‌بینی شده و عملیاتی دست یافت.

فدایی بیان کرد: بحث بودجه پیشنهادی، در زمان تصدی سرپرست جدید شهرداری اراک نبوده، اما با وسواس، تعمق، تخصصی و تأمل ویژه‌ای در حال پیگیری است.

ابهام در شفافیت و حقیقت یابی ردیف‌ها

فدایی تصریح کرد: مشکلی که ما هم اکنون در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ شهرداری اراک با آن مواجه هستیم، ابتدا ابهام در شفافیت و حقیقت یابی ردیف‌هاست که در این وضعیت تصمیم‌گیری و تصویب بودجه پیشنهادی را برای شورا با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ شهرداری اراک، به صورت جمعی و حجمی، ردیف‌ها مشخص است اما اینکه در کجا و به صورت خاص در کدام منطقه و محل قرار است اجرا شود، مشخص نیست. چرا که بر اساس سنوات قبل و حداقل در ۲ و ۳ سال گذشته بودجه این طوری به شورا ارائه شده است و بر اساس همین روند تصمیم گیری صورت می‌گرفت و بعد هم نظارتی انجام نمی‌شد. چون به صورت کلی مشخص بوده و در سطح شهر و طبیعتاً اگر به صورت موردی می‌خواستیم آنها را بررسی کنیم این امکان پذیر نبود.

فدایی بیان کرد: بنابراین لازم است سرپرست جدید شهرداری اراک با توجه به زمان باقیمانده تا قبل از پایان سال این مورد یعنی مشخص شدن هزینه‌کردهای ردیف‌های محلی و منطقه‌ای، در دستور ویژه شهرداری قرار بگیرد. از سوی دیگر اجرا و نظارت آن نیز کامل صورت پذیرد تا شاهد روشن و شفاف بودن همه ارکان بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ شهرداری اراک باشیم.

برآورد بودجه عمرانی مشخص نیست

عضو شورای شهر اراک گفت: مشکل دیگر بودجه این است که متأسفانه آن برآورد دقیق و مهندسی واحد عمرانی در بودجه پیشنهادی از سوی شهرداری مشهود نیست. علیرغم تذکرات و صحبت‌هایی که در چند روز گذشته و حداقل از ابتدای شورای پنجم در این رابطه انجام شده است، اما متأسفانه روال بر اساس سنوات گذشته پیش می‌رود. انتظار داریم سرپرست جدید شهرداری اراک در این مورد نیز تجدید نظر جدی داشته باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار