کد خبر: ۶۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴

به گزارش آرانیوز، مراسم رسمی بزرگداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی آغاز  شد که ساعتی پیش از آن در مسیرهای تعیین شده خبرنگاران حضوری متفاوت از اقشار مختلف را برای حضور در این راهپیمایی گزارش دادند. این مراسم در مرکز شهر تهران با حضور صدها موتور سوار آغاز شد.

روز ۲۲ بهمن امسال به نام شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است.

راهپیمایی امسال به علت همه‌گیری کویید ۱۹ با وسایل نقلیه متعدد برگزار شد. راهپیمایان با استفاده از ماسک و دستکش در خیابان حضور پیدا کردند.

در کنار خیل موتور سوار، ده‌ها اسکیت‌باز و دوچرخه سوار نیز دیده می‌شد. اسکیت‌بازان و دوچرخه سواران جوان و نوجوانی که وسایل نقلیه خود را با پرچم ایران و عکس‌های شهدا تزئین کرده‌اند.

نیروهای امنیتی، آتش‌نشانان، اورژانس تهران، پلیس راهنمایی رانندگی، نیروی انتظامی چنهوری اسلامی ایران در مهم‌ترین نقاط راهپیمایی حضور به عمل آورده تا از پیش آمدن هر گونه مشکل پیش گیری کنند.

22 بهمن 99 / عکس: علی قورچیان
۲۲ بهمن ۹۹ /عکس : علی قورچیان

امسال هم در مسیر راهپیمایی به سمت میدان آزادی گروه های سرود دانش آموزی اجرا داشتند.

چندین گروه سرود متشکل از جوانان و نوجوانان با لباس‌های فرم از حد فاصل تأتر شهر تا میدان آزادی حضور داشتند که شعرهایی با مضمون انقلاب اسلامی ایران، دهه فجر و سرکوب حکومت شاهنشاهی می‌خواندند.

۲۲ بهمن ۹۹ /عکس : محسن فرامرزی
۲۲ بهمن ۹۹ /عکس : محسن فرامرزی

نمایش ادوات جنگی و توان نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران از جمله نمایش سامانه سوم خرداد در میدان آزادی از حاشیه های مراسم امروز بوده است.

۲۲ بهمن ۹۹ /عکس : منیرالسادات سیدرضا

در ضلعی از میدان آزادی شاهد حضور نمادین خودروهایی بودیم که سرنشینان آن خانواده ها با تکان دادن پرچم ایران از پنجره ماشین حضور خود را اعلام می کردند.

۲۲ بهمن ۹۹ /عکس : پدرام خسروانی

هم چنین در ضلع دیگری از میدان آزادی موتورسوارانی را شاهد هستیم که با حمل پرچم ایران در خیابان آزادی به سمت میدان آزادی در حال حرکت هستند.

۲۲ بهمن ۹۹ /عکس : پدرام خسروانی

حضور جوانان و نوجوانان دوچرخه سوار  از دیگر تفاوتهای امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن با دیگر سال ها بود که در شرایطی برگزار شد که برگزار کنندگان مراسم تاکید ویژهای بر رعایت پروتکل های بهداشتی داشته اند.

۲۲ بهمن ۹۹ /عکس : اکرم احقاقی

علی رغم اعلام برگزاری موتوری و خودرویی راهپیمایی، تعدادی از شهروندان با پای پیاده در مسیر منتهی به میدان آزادی راهپیمایی داشتند . افرادی با زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در میدان انقلاب تصاویر شهدایی مانند شهید حججی را در دست گرفته بودند.

۲۲ بهمن ۹۹ /عکس : علی قورچیان

یا در مسیری دیگر پدران و مادرانی بودند که عکس سردار شهید سلیمانی را بر سینه خود چسبانده بودند یا نوجوانانی که عکسی از شهید فخری زاده را در دست داشتند.

۲۲ بهمن ۹۹ /عکس : زهرا فلاحیان

پس از گذشت ساعاتی از راهپیمایی پرچم‌ دو کشور ایالت متحده آمریکا و اسرائیل مقابل دانشگاه تهران توسط راهپیمایان به آتش کشیده شد.

حضور خبرنگاران، عکسان و تصویربرداران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری‌های رسمی کشور به وضوح قابل مشاهده بود. اصحاب رسانه ضمن مصاحبه با راهپیمایان از اتفاقات ریز و درشت راهپیمایی ۲۲ بهمن آثاری را به ثبت رساندند تا حضور مردم و راهپیمایی ۲۲ بهمن را به سمع و نظر مردم ایران و جهان برسانند.

 

۲۲ بهمن ۹۹ /عکس : اکرم احقاقی

برخی با کودکانی که به همراه آورده اند با وجود ماسک هایی که به صورتشان هست از هیجانی که در فضای خیابان برپاست عکس سلفی می گیرند تا برای آن ها به یادگار بماند که حتی در چنین شرایطی ایران خود را دوست داشته اند.

توزیع ماسک رایگان در بین شرکت کنندگان راهپیمایی ۲۲ بهمن از سوی سازمان بسیج مستضعفین شهرداری تهران از جذابیت های مراسم امسال بوده است. با این حال متاسفانه برخی هم با بی توجهی رعایت پروتکل ها را نادیده گرفتند.

حرکات نمایشی چتربازانی که بر فراز میدان آزادی چرخ میزدند نیز دیدنی بود.

۲۲ بهمن ۹۹ /عکس : زهرا فلاحیان

نمایش صفحاتی از روزنامه های بهمن ۵۷ در میدان حر برای سن و سال دارترها یادآور روزهای انقلابی و برای جوانتر ها تجربه آموزی دارد.

راهپیمایانی که در میدان انقلاب حرکت می کردند شعار مرگ بر آمریکا ، مرگ بر انگلیس ، مرگ بر منافق و مرگ بر اسراییل سردادند.

حضور نیروهای جمعیت هلال احمر در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان انقلاب نیز جلب توجه میکرد.

در پایان راهپیمایی خودرویی و موتوری یوم الله ۲۲ بهمن و آغاز سخنان رییس جمهور از صدا و سیما  متن قطعنامه سراسری این راهپیمایی در ۹ بند قرائت شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار