کد خبر: ۶۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
گرگان- استاندار گلستان با بیان این که گلستان نیازمند تجاری سازی محصولات زراعی است، گفت: بهبود کیفیت خاک با توسعه زهکشی اراضی اتفاق می افتد.

به گزارش آرانیوز:هادی حق شناس ظهر یکشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی گلستان که به صورت وبینار با سراسر کشور و به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: بعد از انقلاب تولیدات محصولات کشاورزی استان افزایش و به خودکفایی رسیدیم.

وی با همت و تلاش کشاورزان زمینه ارتقاء ضریب امنیت غذایی در استان و کشور را فراهم شده است، افزود: باید تجارت در کنار صنایع بخش کشاورزی در استان تقویت شود و اگر صنایع تبدیلی ایجاد شود مشکل کشاورزان به حداقل می رسد.

حق شناس با اشاره به اقدامات در زمینه افزایش بهره وری زمین، افزود: زهکشی یکی از اقدامات ارزشمند است که در دولت تدبیر و امید به طور جدی اجرایی شده و توانسته است بهره‌وری زمین را از ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار به دو تن در هکتار افزایش دهد.

استاندار گلستان بیان کرد: توجه به کشت گلخانه ای در گلستان می تواند موجب افزایش درآمد روستاییان، بهره وری زمین، افزایش اشتغال و صرفه جویی در زمینه مصرف آب شود.

حق شناس گفت: اقدامات علمی صورت گرفته در زمینه بذور اصلاح شده زمینه افزایش بهره وری در واحد سطح را فراهم می آورد و خوشبختانه تحول اساسی در بخش کشاورزی استان صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در سال های اخیر ۷۵ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان مقاوم سازی شده است.

استاندار گلستان اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد روستاهای استان از نعمت برق و ۹۷ درصد روستاها از گاز طبیعی بهره مند هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار