کد خبر: ۶۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کرمان - استاندار کرمان خواستار صدور مجوز انجام پروازهای در بین المللی فرودگاه جیرفت شد.

به گزارش آرانیوز:علی زینی‌وند صبح دوشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های توسعه فرودگاه کرمان با حضور وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: گنجایش سالن قبلی فرودگاه بین المللی کرمان ۴۰۰ هزار نفر در سال بود که در شأن فرودگاه بین المللی کرمان نبود ضمن اینکه عملکرد معمولی استان ۹۰۰ هزار نفر می‌باشد.

وی افزود: امروز شاهد افتتاح سالن جدید فرودگاه با زیربنای ۷ هزار و ۷۰۰ متر مربع به ظرفیت اسمی یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر هستیم ضمن اینکه باند استاندارد فرودگاه نیز ساخته شده تا تمامی پروازها از سراسر دنیا بتوانند در این فرودگاه بر زمین بنشینند.

استاندار کرمان گفت: سایر فرودگاه‌های استان کرمان نیز باید مورد توجه قرار گیرد؛ به طور مثال فرودگاه جیرفت که فرودگاه مهمی است (این فرودگاه دیوار حفاظتی ندارد) حتماً باید پروازهای بین المللی در آن برقرار شود تا محصولات کشاورزی بتواند از طریق هوایی صادر شود و درخواست می‌کنم این مجوز داده شود همچنین فرودگاه بم نیز باید مورد توجه قرار گیرد و دیوار حفاظتی آن تکمیل شود.

زینی‌وند تصریح کرد: یکی از استان‌های مهم در حوزه راه و شهرسازی «کرمان» است که تعداد زیادی از شریان‌های اصلی کشور از این استان می‌گذرد. بزرگراه‌هایی برای کرمان تعریف شده اما متأسفانه روند انجام کار بسیار کند است که از جمله می‌توان به محور «بافت _ کرمان»، «کرمان _ راور _ دیهوک»، «سیرجان به بندرعباس» و راه استراتژیک «جاسک _ محمدآباد و ریگان» اشاره کرد.

وی گفت: یکی از مطالبات قدیم مردم استان یزد و کرمان راه «هرات _ شهربابک» است که محدودیت‌هایی در این رابطه ایجاد شده و مشکلاتی برای مردم در این مسیر به وجود آمده همچنین محور «زرند _ کوهبنان» نیازمند توجه ویژه است.

زینی‌وند یادآور شد: از وزیر راه و شهرسازی درخواست می‌کنم تا به احداث آزادراه‌های «سیرجان _ بندرعباس» و «سیرجان _ یزد» توجه ویژه داشته باشد ضمن اینکه ما محدودیت‌های مالی کشور را می‌دانیم اما در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های قانونی دیگر بهره‌مند شد.

استاندار کرمان گفت: ما اعلام آمادگی می‌کنیم که با همکاری نمایندگان مجلس از ظرفیت ماده ۵۶ در راستای پروژه‌هایی مثل محور «کرمان _ راور _ دیهوک» استفاده کنیم.

زینی وند در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های ریلی استان هم اشاره کرد و یادآور شد: کلنگ زنی راه آهن بم به جیرفت انجام شده اما تاکنون اقدام مؤثری در این رابطه صورت نگرفته که درخواست داریم این موضوع به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر راه آهن فعلی از زرند به بافق به شدت نیاز به بازسازی دارد همچنین احداث خط آهن رفسنجان به کرمان از دیگر مطالبات مردم استان است ضمن اینکه استان کرمان در این موارد برای استفاده از قانون بودجه، ظرفیت لازم را دارد و پیمانکاران قدرتمندی در این راستا در استان وجود دارند که با عنایت وزیر راه و شهرسازی در این خصوص می‌توانیم اقدامات خوبی در استان انجام دهیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار