کد خبر: ۶۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
کرمان - وزیر راه و شهرسازی گفت: محکم پای فعالسازی صنایع داخلی ایستاده ایم و باید در مسیر خودکفایی گام برداریم.

به گزارش آرانیوز:محمد اسلامی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های توسعه فرودگاه کرمان با بیان اینکه کار ارزشمند و در شأن مردم کرمان صورت گرفته است، بیان داشت: باید قدردان کارها و اقدامات خوب باشیم.

وی افزود: متأسفانه گاهی به علت تخریب‌هایی که صورت می‌گیرد کارهای ارزشمند دیده نمی‌شود در حالی که ما در سخت‌ترین شرایط اقتصادی در کشور کار می‌کنیم و و در هیچ دوره‌ای مثل اکنون شرایطی وجود نداشته که همه نقل و انتقالات منابع مالی و پولی ما مسدود باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر به هواپیماهای ما در دنیا سوخت داده نمی‌شود همچنین کشتی‌های ما را تحریم کرده‌اند و خرید و فروش محصولات ما ممنوع شده است؛ این حرکت ظالمانه تروریستی و غیرقانونی توسط آمریکا با هدف ساقط کردن جمهوری اسلامی و انقلاب انجام گرفته اما در نهایت خودشان ساقط می‌شوند.

اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه تحریم‌ها برای ما هزینه‌های زیادی داشته مردم دچار سختی شده‌اند و درآمدهای کشور کاهش شدید پیدا کرده اما نعمت‌های الهی در کشور بسیار زیاد است و خوشبختانه پرچم ایران اسلامی در اهتراز است و کشور رو به رشد، تعالی و توسعه پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه امروز تنها دو هزار میلیارد تومان در استان هزینه کرده‌ایم، اظهار کرد: در حال حاضر توان عملیاتی و اجرایی ما بدون ارتباط با منابع نمی‌تواند ارزیابی شود لذا با پشتکاری همکاران و پیمانکاران به ویژه پیمانکاران بومی استان از خود نشان داده‌اند کار بسیار خوب پیشرفته است.

اسلامی در بخشی از سخنان خود به مسأله مسیرهای ریلی اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر بهسازی مسیر ریلی یزد به کرمان ۴۰ کیلومتر انجام شده و همین مقدار هم از مسیر مانده که تاکید می‌کنیم تا در روند بهسازی آن تسریع شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه روز گذشته در راه آهن ۱۰۵ پروژه با ارزش هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان افتتاح کرده‌ایم افزود: ما در راستای خودکفایی در صنعت ریلی و ساخت واگن در داخل کشور پیگیر هستیم و محکم ایستاده‌ایم تا صنایع داخلی را فعال کنیم ضمن اینکه به کارخانه‌های داخلی فشار آوردیم تا زیر بار بروند و این موضوع برای فرودگاه‌ها نیز صدق می‌کند تا به خودباوری و خودکفایی برسیم.

اسلامی گفت: در شرایط فعلی اگر نتوانیم ارزش پول ملی را حفظ کنیم نمی‌توانیم موفقیت مان را جشن بگیریم لذا باید در اقتصاد بسیار قوی شویم و با یک کار نظامی، سیاسی و اقتصادی پول ملی را تقویت کنیم.

وی به مسأله طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر در استان در ارتباط با مسکن هیچ محدودیتی به غیر از آب نداریم و مصوبه این طرح یک سال و نیم است که به خاطر مسئله آب معطل مانده که در صورت رفع مشکل حتماً اجرا خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار