کد خبر: ۶۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
سنندج- مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: طرح پزشک خانواده در استان با هدف حمایت از اقشار کم درآمد و مراجعه بی مورد به پزشکان متخصص فعال شده است اما در این راستا با کمبود پزشک عمومی روبرو هستیم.

به گزارش آرانیوز:انور اسماعیلی اظهار کرد: به علت کمبود پزشک عمومی در استان، سازمان به بیمه سلامت استان اجازه داده که در این طرح از پزشکان متخصص کودکان، داخلی، عفونی و طب اورژانس نیز استفاده کند.

وی افزود: هم‌اکنون در شهرستان‌های سنندج و کامیاران پزشکان مورد نیاز این طرح جذب شده اند اما در شهرستان‌های سقز، مریوان، قروه و دیواندره با کمبود پزشک مواجه هستیم.

وی با اشاره به ایجاد فایل شخصی بلند مدت برای ثبت اطلاعات هریک از بیماران گفت: پزشکان در این طرح به مدت سه تا پنج ماه معاینه اولیه روی افراد انجام می‌دهند و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای از جمله دیابت و فشار خون باشند تحت کنترل و نظارت قرار می‌گیرند.

مدیر کل بیمه سلامت کردستان در خصوص جلوگیری از مراجعه بی مورد به پزشکان متخصص و پرداخت هزینه‌های غیر ضرور اظهار داشت: افراد منتسب به پزشک خانواده بابت ویزیت و معاینه مبلغ ۵۰ هزار ریال پرداخت می‌کنند و مابقی توسط بیمه پرداخت می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: اگر مریضی پس از معاینه توسط پزشک عمومی به تشخیص آن پزشک نیازمند درمان تخصصی‌تر باشد به پزشک متخصص ارجاع شده و خدمتی که دریافت می‌کند بیمه‌ای خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان بابیان اینکه در استان ۳۰۰ هزار نفر عضو صندوق بیمه همگانی هستند، اظهار داشت: یک هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر بیمه شده با یک پزشک عمومی در ارتباط هستند و به نوعی پزشک خانواده آنان خواهد شد در حال حاضر حدود ۷۰ درصد این افراد به پزشکان عمومی متصل شده اند و برای این افراد نام پزشک و آدرس مطب پیامک شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این طرح ویژه بیمه‌شدگان صندوق بیمه همگانی است که محدودیت دسترسی به بخش خصوصی دارند و دفترچه‌های بیمه‌ای آنان فقط در مراکز دولتی اعتبار دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار