کد خبر: ۶۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
قزوین - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با اتکاء به توان دانشمندان جوان کشور بیش از ۸۰۰ خط تولید محصولات دفاعی در کشور فعال است.

به گزارش آرانیوز:امیر سرتیپ حاتمی ظهر دوشنبه در شورای اداری استان قزوین که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در طول تاریخ شاهد انقلاب‌های مختلفی که در بودیم که مشابهت و تفاوت‌هایی باهم دارند که باید با دقت به آنها توجه کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: مشابهت قطعی این است که مردم از یک نظام آنچنان منزجر بشوند که با این عنوان بخواهند سیستم را عوض کنند و دلایل مختلفی هم می‌تواند به این خواسته دامن بزند.

وی توضیح داد: گاهی درخواست تغییر از جانب یک گروهی مطرح می‌شود که مورد ستم قرار گرفته‌اند و در برخی موارد هم عموم مردم خواستار تغییر نظام حاکم می‌شوند که انقلاب اسلامی ایران از نوع دوم بود و عموم مردم ایران پای کار انقلاب بودند. همه خواستند نظام شاهی که یک نظام غیرمنطقی بود در کشور برچیده شود و در عوض نظامی متناسب با شأن عموم مردم و برآمده از اعتقاداتشان سرکار بیاید.

حاتمی با بیان اینکه از اشتراکات دیگرانقلاب‌ها داشتن شعار متناسب با علت انقلاب است که می‌تواند قشری یا عمومی باشد، تصریح کرد: در انقلاب ما شعار پر مغز استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی مطرح بود که نشان می‌داد مردم از نبود استقلالی که عزتشان را هدف گرفته بود ناراضی هستند، ملت از حکومت مستبدین ناراحت بودند و در مقابل نظام شاهنشاهی نظام جمهوری اسلامی را مطالبه کردند که با نظارت مستقیم خود بر مبنای اسلام، حکومت را جاری کنند.

این مقام مسئول گفت: تفاوت دیگر انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها این است که معمولاً پس از گذشت مدتی، شعارهای انقلاب فراموش می‌شود و حتی خیلی‌ها تلاش می‌کنند انقلاب را منحرف کنند ولی انقلاب اسلامی این تفاوت را داشته که همه پای شعارها و آرمان‌ها ایستاده‌اند و تا امروز با تمام توان به آن عمل شده است.

این مسئول اضافه کرد: معمولاً انقلاب‌ها به بلوکی وابسته هستند ولی ملت ما یک استقلال خالص نه شرقی و نه غربی را مدنظر قرار دادند که البته هزینه بالایی همچون جنگ امنیتی داخلی و جنگ تحمیلی نظامی با حمایت همه دشمنان از دشمن بعثی را به همراه داشت.

وی تاکید کرد: امروز هم ما با بزرگ‌ترین جنگ اقتصادی جهان رو به رو هستیم اما با این حال هرگز حاضر نشده‌ایم که در برابر دشمن سر خم کنیم.

وی ادامه داد: ما با پیروی از یک رهبر مقتدر و بصیرت مردم و با تلاش عموم مسئولین در دولت، قوه مقننه و قوه قضائیه و نیز با همکاری بخش خصوصی توانستیم بر سر شعارهای خود ایستادگی کنیم و پیش برویم.

وزیر دفاع با اشاره به توسعه نظامی کشور پس از چهار دهه از انقلاب اسلامی بیان کرد: روزی ما در کشور تجهیزات داشتیم ولی این تجهیزات در وابستگی کامل به ما داده شده بود، اگر هم چیزی در کشور ما تولید می‌شد این اتفاق تحت نظر مستشاران خارجی بود و ما فقط کارگران آنها محسوب می‌شدیم ولی امروز به لطف الهی در حوزه دفاعی این توانمندی را داریم که همه امکانات در اختیار خودمان است و اگر با تهدید در اشکال مختلف رو به رو می‌شویم دانشمندان ما با فرصت منطقی ابزار را تأمین کرده و در اختیارمان قرار می‌دهند.

حاتمی تصریح کرد: آشوب‌هایی که دشمنان در اطراف ما در کشورهای منطقه به راه انداخته‌اند را می‌بینید و یقین بدانید آنها می‌خواستند این اتفاق پیش از هر جای دیگری در ایران اسلامی بیفتد ولی با قدرت نظامی و قوه بازدارندگی کشورمان حتی نمی‌توانند خیال کنند که چنین چیزی در ایران رقم بخورد.

وی تاکید کرد: دست روی زانوی خود و شانه دانشمندان گذاشتیم و امروز اتفاق مبارکی رقم خورده است که بیش از ۸۰۰ خط تولید محصولات دفاعی در کشور داریم. این در حالی است که هزینه‌های نظامی ما نسبت که ملل همسایه و خیلی از کشورهای دیگر نیم و حتی یک سوم آنها است.

این مقام مسئول یادآور شد: امنیت مثل اکسیژنی است که استنشاق می‌کنیم، هرگز در خصوص آن سخنی به میان نمی‌آید ولی به محض آنکه اتفاقی در این زمینه رخ دهد همه متوجه میزان اهمیت و ارزش آن می‌شوند.

حاتمی بیان کرد: دشمن در حد توان خود تلاش می‌کند به ما ضربه بزند ولی ما با هر ضربه طوری برخورد کرده‌ایم که جرأت اتفاق دوباره را از دشمن بگیریم.

وی تاکید کرد: فراموش نکنیم بدون استقلال امنیتی نمی‌توان مدعی استقلال اقتصادی و سیاسی بود، باید تیزبین و دقیق از بازدارندگی محافظت کرد چرا که دشمن در اطراف ما حضور دارد.

این مقام نظامی عنوان کرد: دکترین انقلاب اسلامی مبتنی بر بازدارندگی فعال است و مراقبیم هر جا تهدیدی شکل بگیرد آن را در نطفه خفه کنیم.

حاتمی مطرح کرد: دشمن می‌خواهد ما توان نظامی خود را کاهش دهیم در حالی که ما نمونه کشورهایی که این توان را نداشته‌اند می‌بینیم، شک نکنید که در نبود قدرت اتفاقات سایر کشورها در کشور ما هم تکرار می‌شود.

وی به اهمیت استان قزوین در بین قوای نظامی کشور اشاره کرد و گفت: قزوین در داشتن نیروی مسلح مقتدر نقش چشمگیری در کشور دارد و در هر جای مملکت اتفاقی بیفتند همه نیروهای نظامی به عنوان خادم مردم حضوری مقتدر خواهند داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار