کد خبر: ۶۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
بیرجند- استاندار خراسان جنوبی از ایجاد کارخانه استحصال روغن پشم در استان با سرمایه گذاری ۵۱ درصدی سازمان عشایر و فروش ۴۹ درصدی سهام از طریق اعطای تسهیلات به عشایر استان خبر داد.

به گزارش آرانیوز:، حمید ملانوری یکشنبه شب در شورای عشایر خراسان جنوبی خواستار توجه ویژه به خانوارهای عشایر شد و اظهار کرد: جامعه عشایری، قشری کوشا و زحمتکش بوده که در تولید فرآورده‌های دامی، صنایع دستی، رونق اقتصادی و امنیت نقش ارزنده‌ای دارند.

وی با بیان اینکه استقرار روستاییان و عشایر در مناطق مرزی یکی از عوامل مهم ایجاد امنیت است، اظهار کرد: بخشی از امنیت استان مرهون این قشر بوده که می‌طلبد مورد توجه واقع شود.

ملانوری خواستار افزایش سطح ارائه خدمات و امکانات رفاهی به خانوارهای عشایر شد و افزود: نیاز است در ارائه خدمات از اقدامات سنتی و تکراری خارج شویم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های فکری و تجربی عشایر استفاده شود، اظهار کرد: بخش خصوصی محور توان افزایی و افزایش کارآمدی خانوارهای عشایر است.

وی خواستار ایجاد ارزش افزوده بین خانوارهای عشایر شد و گفت: علی رغم اقدامات انجام شده به اندازه کافی برای ایجاد ارزش افزوده اقدام نشده است.

ملانوری با بیان اینکه نیاز است قشر عشایر به اندازه زحمت و ارزش تولیداتشان از امکانات رفاهی و ارزش افزوده برخوردار شوند، گفت: در صورت طراحی برنامه‌های متناسب با ظرفیت عشایر، آمادگی داریم توان اجرایی استان را در مسیر طرح قرار دهیم.

استاندار خراسان جنوبی خواستار تکمیل پروژه‌های آبرسانی به محلات عشایری شد و گفت: همچنین از مسئولان کشوری تداوم و استمرار اختصاص تسهیلات قرض الحسنه به این قشر زحمتکش را خواستاریم.

وی بیان کرد: در راستای حمایت از صنایع دستی و فرآورده‌های دامی عشایر، آمادگی داریم برای عرضه تولیدات به تناسب ارزش واقعی در بازارها همکاری کنیم.

ملانوری خواستار ایجاد کارخانه استحصال روغن از پشم گوسفند در خراسان جنوبی شد و گفت: علی رغم ظرفیت بالای کشور در تولید پشم گوسفند، کارخانه استحصال روغن نداریم.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی می‌تواند نقطه‌ای مناسب برای اجرای پایلوت این طرح در کشور باشد، افزود: این طرح با سرمایه گذاری ۵۱ درصدی سازمان عشایر و فروش ۴۹ درصدی سهام از طریق اعطای تسهیلات به عشایر استان افتتاح می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار