کد خبر: ۶۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
رئیس پلیس کشور گفت: نظرسنجی‌های برون‌سازمانی نیز بیانگر افزایش اعتماد عمومی و مردمی به پلیس است و باید بگویم برخی هجمه‌ها علیه نیروی انتظامی در واقع بیانگر اثربخشی ما است.

به گزارش آرانیوز:سردار حسین اشتری در  همایش سراسری رؤسای پلیس فتا، استانها و معاونان حوزه مرکزی (ویدئو کنفرانسی) با بیان اینکه استقرار حکومت اسلامی و پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی نه تنها در کشور ما تأثیر بسزایی داشت بلکه در منطقه و جهان هم تاثیرات شگرفی برجای گذاشت، اظهار کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در مقطعی از زمان شکل گرفت که دولت ستمشاهی و صد در صد امریکایی پهلوی ، تصورش بر این بود که هیچ حرکت و جنبشی نمی‌تواند پایه‌های حکومتش را سست و متزلزل کند، در حالیکه به اذن الهی و هدایتهای حضرت امام خمینی (ره) از دهه چهل (سالهای 1341 ـ 1342) مبنای حکومت اسلامی شکل گرفت و در بهمن 1357 انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

قدردان امام راحل و مقام معظم رهبری هستیم

رئیس پلیس کشور افزود: حضرت امام خمینی (ره) با نفوذی که بر قلب مردم داشتند و اثربخشی بیاناتشان، توانستند قلوب مردم را به سمت شکل‌گیری انقلاب اسلامی هدایت کنند و ما امروز شاهد استقلال، آزادی و امنیت مطلوب در کنار توانمندی در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه دفاعی هستیم؛ همه ما باید قدردان امام راحل باشیم.

وی تصریح کرد: در امتداد حرکت حضرت امام خمینی (ره)، خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز "مدظله العالی" جریان انقلاب را، با قوت، قدرت و هوشمندی پیش بردند و باید خداوند را به واسطه وجود بابرکت چنین رهبری فرزانه، فرهیخته ، مقتدر و حکیم شاکر باشیم که باعث عزت مسلمانان هستند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با بیان اینکه امروز پلیس فتا حائز جایگاه بسیار خوبی در کشور است و شاهد روند رو به رشد و توسعه این پلیس هستیم، گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت مأموریتهای این پلیس در چند سال اخیر در اولویت تقویت از لحاظ منابع تجهیزاتی و اعتباری بوده و این مهم ادامه خواهد داشت.

اشتری با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا شاهد کوچ بسیاری از مردم از فضای حقیقی به فضای مجازی هستیم در واقع بهره‌مندی از فضای مجازی در حال توسعه بوده و شایسته است که همراه با این تحولات و اتفاقات، فضای مجازی در کشور به گونه‌ای مدیریت شود که دچار آسیب نشویم.

 برآورد پنج ساله پیش‌روی فضای سایبری کشور

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر لزوم تهیه برآورد از وضعیت پنج ساله پیش‌روی فضای سایبری کشور و برنامه‌ریزی در این حوزه خاطرنشان کرد: ما صاحب دانش و تجربه قابل قبولی در حوزه فتا هستیم و باید ضمن بهره‌مندی از ظرفیتهای موجود، توانمندی‌هایمان را در این حوزه ارتقاء ببخشیم و به وضعیت موجود اکتفا نکنیم.

فعالیت پلیس فتا در 268 نقطه از کشور

وی با اشاره بر اینکه امروز پلیس فتا در 268 نقطه از کشور فعال است، تأکید کرد: لازم است که در بازه زمانی سه ساله گستردگی فعالیت پلیس فتا در نقاط مختلفی از کشور حداقل به 500 نقطه برسد و برای تحقق این مهم باید برنامه‌ریزی و ظرفیت‌سازی کنیم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری "مدظله العالی" مبنی بر اهمیت فضای مجازی خاطرنشان کرد: تقویت پلیس فتا همواره از اولویتهای مأموریتی نیروی انتظامی بوده است و این پلیس باید با توسل به نوآوری و ابتکار عمل همراه با بهره‌مندی از دانش و فناوری‌های روز، دستاوردهای خود را ارتقاء دهد.

 جلب مشارکت های مردمی

اشتری با اشاره به لزوم جلب مشارکتهای مردمی و همراه‌سازی آنها برای تحقق اهداف نیروی انتظامی ادامه داد: علاوه بر اینکه باید وظایف و مأموریتهای ذاتی و قانونی‌مان را با جدیت و هوشمندی دنبال کنیم و در این راستا از همراهی مردم در پیش برد اهداف غافل نشویم، شایسته است که سهم سایر سازمانها و دستگاه‌های ذیربط به فراخور مأموریت مشخص شود؛ در واقع نیروی انتظامی باید در یک موضوعاتی تصمیم‌گیرنده باشد و در مؤلفه‌هایی نیز در روند تصمیم‌سازی‌ها اثرگذار باشد.

کسب رضایت رهبری و مردم

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه تأمین  و توسعه امنیت و آسایش مردم برای ما حائز اهمیت و از خطوط قرمز است، تأکید کرد: نیروی انتظامی فارغ از نگاه سیاسی و جناحی و صرفاً در مسیر کسب رضایت رهبری و مردم حرکت و اقدام می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم رصد هوشمندانه وقایع و تحرکات  فضای مجازی توسط پلیس فتا ادامه داد: استفاده و بهره‌مندی از فضای مجازی باید در بستری امن محقق شود، به گونه‌ای که خانواده‌ها دغدغه‌ای در حوزه استفاده فرزندانشان از فضای مجازی نداشته باشند، البته تحقق این موضوع با راه‌اندازی اینترنت ملی و شبکه‌های اجتماعی بومی محقق می‌شود.

این مقام انتظامی بر لزوم اطلاع‌رسانی دقیق توأم با آموزشهای همگانی در حوزه مأموریتهای پلیس فتا تاکید کرد و ادامه داد: احصاء آسیبها و تهدیدات در این حوزه و اقدام در راستای ارتقاء آگاهی عمومی می‌تواند گامی در راستای کاهش حوادث باشد، البته باید خلاء‌های قانونی  در حوزه سایبری احصاء و برای رفع آنها با  هماهنگی مراجع ذیربط تلاش کنیم، باید مجازات جرم در فضای مجازی بازدارنده باشد.  

هجمه علیه نیروی انتظامی

اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی مورد حمایت مردم است، ادامه داد: امروز شاهد اقتدار و اثربخشی  نیروی انتظامی هستیم و نظرسنجی‌های برون‌سازمانی نیز بیانگر افزایش اعتماد عمومی و مردمی به پلیس است و باید بگویم برخی هجمه‌ها علیه نیروی انتظامی در واقع بیانگر اثربخشی ما است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس فتا همچون سایر پلیسهای تخصصی باید اولویتهای مأموریتی خود را احصاء و بر مبنای آن حرکت کند، بر لزوم رصد هوشمندانه تحرکات فضای مجازی تأکید کرد و افزود: برخورد با اراذل و اوباشی که در فضای مجازی در صدد " اوباش‌پروری"  و برخورد با افرادی که به دنبال خرید و فروش سلاح در این فضا یا کالاها غیرمجاز و ممنوعه هستند همواره در دستور کار این پلیس قرار بگیرد، همچنین هرگونه فعالیت و اقدامی در راستای قمار و شرط‌بندی آنلاین در فضای مجازی باید در رصد پلیس فتا باشد و مجرمان این فضا شناسایی و دستگیر شوند.

وی، صیانت از کارکنان را حائز اهمیت برشمرد و افزود: باید صیانت و حمایت از کارکنان همواره ملاک عمل فرماندهان و مسئولان ارشد باشد، بنده اعتقاد دارم که همواره حامی  نیروهای وظیفه‌شناس و متعهدی باشیم که در چارچوب قانون عمل می‌کنند، از طرفی اگر قصوری از طرف نیرویی صورت بگیرد مورد رسیدگی و بازخواست قرار گیرد.

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه نیروی انسانی بالاترین سرمایه سازمان است، یادآور شد: مقام معظم رهبری "مدظله العالی" همزمان با هفته نیروی انتظامی با صدور پیامی، کارکنان نیروی انتظامی را خدوم و زحمتکش نامیدند، ما باید قدردان چنین رهبری باشیم که ما را با این تعابیر خطاب می‌کنند و لازم است که تلاشمان را برای کسب رضایت معظم‌له روزافزون کنیم، چرا که رضایت رهبری برای همه ما قوت قلب و امیدبخش است.

در پایان این همایش از دو طرح "پویش مردمی کودکان سایبری" و " طرح فرهنگ‌یاران سایبری" با هدف توسعه اقدامات پیشگیرانه اجتماعی در حوزه سایبری، ارتقاء دانش و مهارت در این حوزه با حضور سردار اشتری رونمایی شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار