کد خبر: ۶۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
بجنورد- امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه جلوگیری از طلاق و کاهش این آمار یک وظیفه همگانی است، گفت: عاقدان، زوجین را در ابتدای ازدواج و یا هنگام جدایی نصیحت پدرانه کنند.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر امروز در نشست با اعضای کانون سردفتران ازدواج و طلاق خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به ارتباط این دفاتر با مردم، اظهار کرد: همه مردم با دفاتر ازدواج مرتبط بوده و بالاخره گذر آن‌ها به این دفاتر می‌افتد لذا نیازمند اقداماتی ویژه در این حوزه هستیم.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه مردم حرمت ویژه‌ای برای عاقد قائل هستند، گفت: نصیحت به عروس و داماد از سوی سردفتران به ویژه در ابتدای کار و هنگام عقد بسیار مهم بوده و می‌تواند در ادامه زندگی چراغ راه آن‌ها باشد.

وی افزود: نصیحت عاقد می‌تواند برای محکم شدن پیمان عقد زناشویی و ازدواج بسیار مؤثر باشد؛ لذا دفترداران ازدواج از این فرصت استفاده کرده و در حد چند دقیقه زوجین و خانواده‌های آن‌ها را توصیه و نصیحت کنند.

حجت الاسلام نوری خطاب به سردفتران ازدواج و طلاق استان، اظهار کرد: در زمینه طلاق آخرین توصیه‌ها را داشته باشید شاید زوجین در حال طلاق از عاقد و محضردار تأثیرپذیری داشته باشند؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود محضردار و عاقد به حالت پدرانه آن‌ها را نصیحت کند تا شاید تأثیرگذار باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: حتی اگر نصیحت و توصیه‌های عاقد در زمان جدایی زوجین، در جلوگیری از طلاق آن‌ها مؤثر نباشد حداقل در تلطیف فضا و جلوگیری از خشونت و درگیری می‌تواند تأثیر داشته باشد.

وی در انتها گفت: افزایش ازدواج و کاهش طلاق وظیفه همگانی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار