کد خبر: ۶۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

به گزارش آرانیوز، سیدمصطفی آقامیرسلیم با بیان اینکه تشخیص صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا قانوناً بر عهدۀ هیئت مرکزی نظارت است که 5 نفر از نمایندگان مجلس به انتخاب مجلس شورای اسلامی عضو آن هستند، گفت: آنچه از طرف مراجع سه گانه و نیز اطلاعات سپاه و شورای نگهبان در اختیار هیئت نظارت مرکزی قرار می گیرد، ابزار تشخیص صلاحیت است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در دورۀ قبلی اعتنای لازم به موضوع بررسی دقیق صلاحیت ها با استفاده از ظرفیت ارگان های مختلف نشده بود لذا افرادی به شوراها راه یافتند که ویژگی های لازم را از نظر پاکدستی نداشتند.

وی افزود: نتیجه عدم توجه به بررسی دقیق صلاحیت ها این بود که موارد متعددی از تخلف و جرم در برخی از شوراها رخ داد و باعث وهن نظام انقلابی ما شد.

میرسلیم در ادامه تأکید کرد: در این دوره هیئت نظارت با دقت تمام به اظهار نظر مراجع قانونی اعتنا خواهد کرد و ان شاءالله مانع آن خواهد شد که بر اثر اعمال نفوذ و سفارش و زدوبند، افرادی که فاقد صلاحیت لازمند به انتخابات راه یابند.

این عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس یازدهم ادامه داد: جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا در ارائه خدمت به مردم و برطرف کردن مشکلات محلی بسیار مهم است و نباید فرآیند انتخابات به گونه ای پیش برود که نتایج آن، اصل شوراها را زیر سؤال ببرد.

وی همچنین تصریح کرد: این بار هدف هیئت نظارت مرکزی ارتقای جایگاه شوراها و جلب اعتماد عمومی با ارائه خدمت صادقانه و درست و بی شائبه به مردم است.

عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در پایان خاطرنشان کرد: طبیعی است عملکرد درست شوراها موجب بهبود کیفیت عملکرد مجلس شورای اسلامی هم خواهد شد و عملا مجلس با فارغ شدن از جزئیات مسائل محلی خواهد توانست بر مسائل عمومی و میهنی که کل کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی را دربرمی گیرد، بپردازد و کارآمدی بهتری داشته باشد./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار