کد خبر: ۶۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها به منظور تقویت جایگاه دولت و افزایش قدرت چانه زنی دستگاه دیپلماسی در برجام است.

به گزارش آرانیوز، حسین نوش آبادی  با اشاره به تصویب قانون جامع اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و تقویت جایگاه ایران در معادلات برجامی، گفت: این قانون در راستای حفظ مصالح ملی کشور بوده و دولت موظف  به اجرای قانون است  ضمن این که طرف‌های برجام فرصت دارند تا در رفتارهایشان تجدید نظر کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در قانون جامع راهبردی اقدام برای رفع تحریم‌ها پیش‌بینی شده تا در صورت طفره رفتن کشورهای اروپایی از انجام تعهداتشان، در ابتدا با تجدید نظر درباره حضور بازرسان آژانس از اقدامات بیش از آنچه در ان پی تی و پروتکل الحاقی پیش‌بینی شده جلوگیری می شود و در گام‌های بعدی با توجه به شرایط موجود جمهوری اسلامی از حقوق شهروندانش دفاع ‌می کند.

وی افزود: امیدواریم وزارت امورخارجه و دولت از این مصوبه به عنوان اهرم قدرت و پشتوانه قوی برای احقاق حقوق ملت ایران استفاده کنند تا در مذاکرات مربوط به برجام بتوانند با بهره گرفتن از قدرت بالای چانه زنی‌های سیاسی در راستای تحصیل حقوق ملت ایران گام بردارند.

نوش آبادی بیان کرد: دولت باید این باور را داشته باشد که قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها، در راستای تسهیل و تقویت وزارت امورخارجه برای دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده در برجام است.

وی عنوان کرد: با توجه به این که روند کنونی موجب احقاق حقوق جمهوری اسلامی ایران از برجام نشده و ادامه این راه به صلاح کشورمان نیست. اگر غربی‌ها بخواهند دوباره در اجرای تعهداتشان طفره بروند باز هم تعهدات کشورمان در برجام به حداقل خواهد رسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ضرورت دارد تا به افکار عمومی گفته شود که ایران تمام تلاشش را برای حفظ توافق بین المللی هسته‌ای که دارای تاییدیه شورای امنیت بوده، انجام داده است و اروپایی‌ها باید پاسخ دهند که چرا گامی برای اجرایی کردن آن بر نداشته اند./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار