کد خبر: ۶۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
همدان_ حضور نیروهای غیر بومی در مجموعه اداری و کارگری استان همدان مانند پتروشیمی هگمتانه مدتی است به دغدغه جدی فعالین اجتماعی و سیاسی استان تبدیل شده است.

به گزارش آرانیوز:انتشار خبر حضور معلمان لرستانی و حالا خبر حضور نیروهای غیر بومی از استان‌های همجوار در پتروشیمی هگمتانه از جمله خبرهای مورد توجه فعالین سیاسی..است.

حضور نیروهای کار غیر بومی در حالی که استان همدان دارای جامعه بیکار بالایی از میان فارغ التحصیلان در زمینه‌های مختلف است قطعاً اتفاق مهمی برای مردم استان همدان است که نیازمند شفاف سازی است. موضوع حضور نیروهای غیر بومی در پتروشیمی هگمتانه جدیدترین مورد از مواردی است که در خصوص نحوه جذب نیروهای کار غیر بومی مورد سوال جدی مردم قرار گرفته است.

رئیس اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در همین زمینه گفت: قاعدتاً نیروهای کارخانه پتروشیمی هگمتانه باید به صورت بومی استخدام شوند.

سیداحمد توصیفیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نیروهای پتروشیمی هگمتانه باید بومی باشند اما من از موضوع اطلاعی ندارم.

وی با بیان اینکه این مجموعه تحت مدیریت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: این پتروشیمی با مجوز مهندس متین و مجموعه صمت استان پروانه بهره برداری گرفته است.

رئیس اداره کار استان همدان ادامه داد: یک نفر از اداره کار معرفی نشده است و مهندس متین مجوز و پروانه بهره برداری را می‌دهند.

معاون اقتصادی استانداری همدان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص به کارگیری نیروهای غیر بومی در پتروشیمی هگمتانه گفت: مدیر این مجموعه آقای شمخانی است یک همدانی است.

ظاهر پور مجاهد با بیان اینکه آقای شمخانی مدیر مجموعه یک همدانی است، اظهار کرد: رئیس هیئت مدیره مجموعه پسر آقای علاقه بندیان هم بومی است.

وی با بیان اینکه عمده کارکنان بومی هستند، اضافه کرد: پتروشیمی هگمتانه یک واحد تخصصی و فنی است و عمده کارکنان بومی هستند، ممکن است تعدادی هم غیر بومی باشند.

پیگیری‌های مهر برای انتشار دقیق اطلاعات این مسئله ادامه خواهد داشت.

به نظر می‌رسد شفافیت در ابعاد مسئله نیروهای کار غیر بومی در استان همدان می‌تواند به روشن‌تر شدن چگونگی برخورد مجموعه دستگاه اجرایی استان و مدیریت ارشد آن با این مسئله کمک کند.

مطالبه حضور نیروهای بومی فاقد شغل در مجموعه اداری و صنعتی استان همدان در حالی است که استان همدان دارای یکی از بالاترین آمارهای مهاجرت در کشور است و استخدام و به کارگیری نیروهای بومی می‌تواند این معضل بسیار مهم اجتماعی را تحت تأثیر قرار دهد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار