کد خبر: ۶۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
همدان_نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: راهکار حل مشکلات کشور دولت جوان انقلابی و مجاهد است که دلسوز مردم باشد.

به گزارش آرانیوز:آیت الله حبیب الله شعبانی موثق در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: هنگامی که لقمان وصیت می‌کرد به فرزندش این نصیحت را می‌کرد که مراقب باشید در زندگی آلوده به شرک نشوید زیرا یکی از بزرگترین مشکلات شرک است.

امام جمعه همدان گفت: از پیامبر اسلام (ص) روایت است که بزرگترین گناه برای انسان و بزرگترین معصیت این است که انسان برای پروردگار عالم، مثل و مانندی قرار دهد.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم وقتی به شرک اشاره می‌شود آثاری برای آن بیان می‌شود که برخی بسیار تند است که از طرف خداوند مطرح شده است، ادامه داد: حتی در یکی از آیات خداوند پیامبر اعظم (ص) را مورد خطاب قرار می‌دهد هر چند پیامبر اسلام بر حضرت ابراهیم (ع) هم در توحید تقدم دارد و اول موحد عالم است.

شعبانی ادامه داد: خداوند به حضرت محمد (ص) می‌فرماید اگر تو هم مشرک شوی همه اعمال تو از بین خواهد رفت.

شعبانی بخشش افراد تواب را رحمت خداوند عنوان کرد و افزود: حتی در روایت است که برخی گناهان را بدون توبه هم خداوند می بخشد، غفاریت و مغفرت خداوند شامل بقیه گناهان هم می‌شود البته در روایت است که مگر توبه کند زیرا حتی کفر با توبه قابل بخشش است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: نکند ۸۰ سال نماز بخوانیم اما در آن دنیا گفته شود شما مشرک هستید، ما امروز و در این دنیا باید جواب‌ها را آماده کنیم، باید به توحید توجه کرد، توحید معانی مختلفی دارید، ابعاد مختلفی داریم که باید به همه آنها توجه کرد.

شعبانی پذیرش یگانگی خداوند در تمام ابعاد را لازمه دینداری دانست و گفت: قرآن استدلال برای مسئله توحید هم دارد، همین قرآن کریم را که مطالعه می‌کنیم استدلال‌های قابل فهمی برای این مسئله در آن موجود است.

وی با بیان اینکه سمت و سوی هستی به سمت پروردگار عالم است، افزود: حضرت علی (ع) می‌فرماید اگر خدا یا خدایان دیگری بود آن خداوند هم باید پیامبر می‌فرستادند، اگر خدای دیگری بود او هم با بشر حرف می‌زد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه یکی از مظاهر تقوا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، اظهار کرد: جامعه متدین ما به لحاظ فرهیختگی که داشته است بیشترین رعایت دستورالعمل‌ها را انجام داده است.

شعبانی با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نمازهای جمعه، هیئات و مساجد، گفت: در جامعه مذهبی بیشترین دقت و توجه به بهداشت شده است، متدینین این رفتار مبتنی بر عقلانیت را نشان داده‌اند و رهبر انقلاب در ۱۰ ماه گذشته تاکید و عمل به عقلانیت را نشان دادند.

وی تاکید رهبر انقلاب بر عدم خرید واکسن از منابع نامعتبر را مسئله علمی و عقلی و نه سیاسی برشمرد و گفت: نمی‌توان با سلامت جامعه بازی کرد.

شعبانی با بیان اینکه بسیاری از کادر درمان غربی حاضر نیستند از واکسن فایزر استفاده کنند و این واکسن فقط مجوز شرایط اضطرار را دارد، گفت: ما از همین کشورهای اروپایی خیلی از داروها را وارد می‌کنیم چون مطمئن هستیم که مشکل ندارد اما این دارو در برخی کشورها عوارض بسیار بدی از خود نشان داده است.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه مسئله که رهبری برای واکسن مطرح کردند مسئله سیاسی نیست و احتیاط عقلی است، افزود: عقل حکم می‌کند با سلامت جامعه معامله نکنیم.

شعبانی گفت: غرب که داروهای بدون عوارض و تأیید شده را بهانه تحریم را به ما نمی‌دهد، چگونه است که در مسئله واکسن فایزر اصرار دارد که این واکسن را خرید کنید، بهداشت جهانی چطور داروهای مورد نیاز ما را نمی‌دهد و حال اصرار می‌کند که واکسن بخرید.

وی با بیان اینکه البته بخشی از این اصرارها پروژه‌های مالی و اقتصادی است، تصریح کرد: غربی‌ها اگر دلسوز مردم بودند میلیونها انسان را در خاورمیانه نمی‌کشتند، این پروژه‌های مالی و اقتصادی برای آنها مهم است اگر غیر از این بود و اگر حقوق بشر برای آنها مهم بود چرا تولید کننده واکسن در داخل کشور را تحریم کردند؟

شعبانی با تاکید بر اینکه اصلاً بشر برای اینها مهم نیست، افزود: اگر سلامتی برای آنها مهم است چرا تولید کننده ما را تحریم کردند بلکه هر جا احساس می‌کنند ما رشد می‌کنیم در آنجا ما را تحریم می‌کنند، البته این تحریم‌ها رشد ما را متوقف نخواهد کرد بله تحریم‌ها به تعبیر رهبری برای مشکل ایجاد کرده است و این حق غصب شده حرکت کشور را در برخی زمینه‌ها کند کرده است اما متوقف نکرده است.

وی با بیان اینکه این واکسن تولید داخل عوارض جدی هم ندارد و در آزمایش عوارض جدی برایش گزارش نشده است، اضافه کرد: این نشان دهنده رشد کشور است، جوانان و پزشکان عزیز ما اتفاقات مهمی را رقم زده‌اند.

شعبانی رزمایش موشکی سپاه و ارتش را نشان دهنده اوج رشد علمی کشور دانست و گفت: در رزمایش موشکی و پهبادی مشاهده شد که در اوج تحریم‌ها توان دفاعی کشور را به بالاترین خود رسیده است، امروز دشمن باید توان دفاعی ما را در محاسبات خود داشته باشد، امروز باید دشمن بفهمد کوچک‌ترین خطایی بکند جواب قاطع دریافت خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه امروز که بحث بازگشت به برجام مطرح است می‌خواهند بازگشت به برجام را مقدمه مذاکره موشکی قرار دهند، تصریح کرد: اگر اینها می‌خواستند به تعهدات عمل کنند آن زمانی که در برجام بودند عمل می‌کردند، هم رهبری و هم رئیس جمهور شرطشان برای برجام عمل به تعهد است زیرا صرف بازگشت به برجام موضوعیت ندارد اما اینها بنایشان مذاکرات موشکی است.

وی با بیان اینکه کدام انسان و کشور عاقلی قدرت و امنیت خود را پای مذاکره می‌کشاند، ادامه داد: اگر مذاکره موشکی مطرح شود خلع سلاح مطرح خواهد شد، اگر این کشور خلع سلاح شود با کوچک‌ترین بهانه به این کشور حمله خواهد شد، توان موشکی ما بازدارنده است، به همین دلیل ما نباید اجازه خلع سلاح را بدهیم.

وی با اشاره به شرایط امروز آمریکا و استقرار رئیس جمهور جدید، گفت: اگر این وضعیت که در آمریکا اتفاق افتاد در هر جای دیگر مثل همین منطقه پیش می‌آید آمریکا به آنجا حمله می‌کرد و ادعا می‌کرد دموکراسی به خطر افتاده است و باید حمله کنیم، امروز آنها در چاله‌هایی افتاده‌اند که برای دیگران قبلاً ایجاد کرده‌اند و امیدواریم این چاله عمیق‌تر هم بشود.

شعبانی با بیان اینکه مشکل ما با ماهیت آمریکا است زیرا ماهیت استکباری است، اضافه کرد: ماهیت انقلاب ماهیت انقلابی و اسلامی است، ماهیت رژیم آمریکا استکباری و زورگو است و همه سیاستمدارانش این سیاست را دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید این دو ماهیت تغییر کنند، افزود: ما کسی نیستیم که تغییر ماهیت بدهیم و از آرمانهای به حق خود کوتاه بیایم، آنها باید آدم شوند ما هیچ گاه به آمریکا حمله‌ای نکرده‌ایم، آنها در منطقه جنگ و نا امنی درست کرده‌اند وگرنه ما با کسی مشکل نداریم، القاعده و داعش را آنها ایجاد کردند، اگر دست از این اقدامات بردارند، نظام جمهوری اسلامی اهل تعامل است اما نه با فرعون و کسی که به شما زور می‌گوید لذا مسئله شخص ترامپ یا بایدن نیست مسئله ماهیت زورگویی است.

امام جمعه همدان پیروزی انقلاب اسلامی را رویدادی بزرگ و عظیم توسط ملت ایران عنوان کرد و افزود: این انقلاب امروز عالم را متحول کرده است، البته درست است که ما مشکلات اقتصادی داریم که مسئولین باید رسیدگی کنند.

شعبانی با اشاره به تذکرات مکرر مراجع تقلید به دولت در خصوص گرانی و مشکلات اقتصادی اظهار کرد: نگوییم بایدن باید بیاید تا دلار ارزان شود زیرا به معنای واقعی کلمه نظارتها ضعیف است، با دستورالعمل دلار ارزان نمی‌شود، با گفتن ارزان که نمی‌شود بلکه گاهی گران هم می‌شود.

وی با بیان اینکه راهکار این وضعیت را رهبر انقلاب بارها فرموده‌اند که یک دولت انقلابی مجاهد پای کار باید عهده دار مسائل شود، اضافه کرد: دولتی که بیاید در بازار قیمتها را ببیند وگرنه با پشت میز نشستن مشکلی حل نمی‌شود، انسان از برخی قیمتها گاهی متعجب می‌شود.

شعبانی با تاکید بر اینکه رفع چنین شرایطی راهکارش دولت جوان انقلابی است که دلسوز مردم باشد و از مرفهین و از آنهایی که فرزندانشان خارج از کشور در حال زندگی هستند نباشد، گفت: با همه این مشکلات اقتصادی راه انقلاب اسلامی مسیر درستی بوده است در حالی که برخی می‌خواهند رژیم شاهنشاهی را تطهیر کنند.

وی حذف دین اسلام از کشور را سیاست رضا خان و فرزندش دانست و گفت: آمار و ارقام مفاسد اقتصادی که در رژیم گذشته وجود داشته است بعضاً عجیب است.

شعبانی با اشاره به خروج میلیونها دلار توسط رضا خان هنگام فرار از ایران در شهریور ۱۳۲۰، گفت: در هنگام فرار ۷ هزار روستا به اسم رضا خان بود و با مبلغی که وی از کشور خارج کرده است می‌توانستند بسیاری از خرابی‌های کشور را رفع کنند و کشور امروز تا این میزان مشکلات نداشته باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار