کد خبر: ۶۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
اراک- نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: حضور اعضای کمیسیون صنایع در استان مرکزی شوی تبلیغاتی و یک سفر تشریفاتی نیست.

به گزارش آرانیوز:سید احمد رسولی نژاد صبح جمعه در نشست اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با جمعی از فعالین دانشجویی، طلاب، مطالبه‌گران و اهالی رسانه استان مرکزی با اشاره به اشکالات خصوصی سازی از زمان دولت‌های قبل تاکنون گفت: در اواخر دولت آقای هاشمی رفسنجانی هم که بحث خصوصی سازی در قانون بودجه مطرح شد اشکالاتی وجود داشت و انحرافاتی هم مشاهده شد که مجلس هر بار با وجود ابزاری که در اختیار داشت مانند تذکر، سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح وارد عمل شد و با ارسال پرونده به محاکم قضائی هم اقداماتی انجام شد که یک مورد از این پیگیری‌ها منجر به بازداشت رئیس سازمان خصوصی سازی شد.

اراده‌ای که الان در قوه قضائیه می‌بینیم در گذشته نبود

وی افزود: اراده‌ای که الان در قوه قضائیه می‌بینیم در گذشته نبود. ما هم بارها به دفعات در بخش‌های مختلف تحقیق و تفحص‌هایی داشتیم که در اوایل گزارش صرف قرائت می‌شد اما بعداً مجلس تصویب کرد مواردی که منجر به سوال یا تحقیق و تفحص می‌شود به دستگاه قضا ارجاع شود و اقدامات قانونی انجام گیرد. البته از زمانی که آیت‌الله رئیسی تشریف آوردند تحول‌های خوبی در قوه قضائیه در همه زمینه‌ها شاهد هستیم.

رسول نژاد با تاکید بر اهمیت اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: به این اصل قانونی اشکالی وارد نیست اما بعضاً قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود دولت‌ها میلی به اجرای آن ندارند یا در اجرا دچار انحراف می‌شوند و یا سلیقه‌ای به آن عمل می‌شود که مسیر اجرای این اصل را منحرف می‌کند.

رسول نژاد عنوان کرد: این روزها هجمه‌هایی به مجلس وارد می‌شود که نظر مجلس، فقط نظر یک شخص خاص است. نه! مجلس مجلسی مستقل است. مجلس نباید دنباله‌روی دولت باشد بلکه باید بر اساس منافع ملی و منافع مردم تصمیم بگیرد.

حضور اعضای کمیسیون صنایع در استان مرکزی سفر تبلیغاتی نیست

نائب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر هدفمند بودن سفر این کمیسیون به استان مرکزی گفت: هدف ما از سفر به استان مرکزی شوی تبلیغاتی و صرفاً یک بازدید تشریفاتی نیست. این سفر اولین سفر رسمی استانی ما بود که به دعوت نمایندگان این استان در اینجا حضور پیدا کردیم. سفر ما به استان مرکزی سه مرحله دارد. مرحله میدانی، مرحله استانی و مرحله مجلس. این دیدارهای میدانی ابتدای کار ما بود. مواردی هم وجود دارد که باید در داخل استان حل بشود. مرحله آخر هم در توان مجلس است که وارد عمل بشود که اگر لازم دید روش‌های اجرایی دولت را اصلاح نماید و یا شاید لازم به وضع و اصلاح قوانین جدید باشد.

وی افزود: مطمئن باشید که آقای کریمی و سلیمی تنها نیستند، نه‌تنها ۲۳ عضو کمیته صنایع بلکه همه‌ی ۲۹۰ نماینده‌ی حاضر در مجلس انقلابی پشت این بزرگواران هستند تا استانی که زمانی به عنوان پایتخت صنعت کشور بوده و الان با اعتراضات کارگری مواجه است به ریل اصلی خود برگردد.

رسول‌نژاد تصریح کرد: ما راه سختی را در پیش داریم. شما باید ما را در کمیسیون حمایت کنید، این جلسه هم همین جا ختم نمی‌شود. بلافاصله بعد از فراغت مجلس از بحث بودجه که یکی دو ماه زمان می‌برد، ما پذیرای همین جمع در کمیسیون صنایع مجلس خواهیم بود که از آن طریق هم پیگیر نتایج این جلسات باشید.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار