کد خبر: ۶۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر لزوم حفظ سرمایه های ملی و جلوگیری از هدررفت آن ها در کشور تاکید کرد.

به گزارش آرانیوز:آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر پنج شنبه در جریان سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به استان مرکزی و بازدید آنها از شرکت آونگان اظهار کرد: از ابتدا تا کنون بارها فریاد برآوردیم که سرمایه‌های کشور حیف است، غارت نکنید و آتش نزنید این در حالیست که مجموعه‌ها سالی بیش از ۱۰ میلیون تن برداشت می‌کنند با اینکه دارای مجوز برداشت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن هستند و این ظرفیت ۱۰ میلیون تن آسان‌تر است حال این پرسش مطرح می‌شود چه میزان به دولت و خزانه می‌دهند؟

وی ادامه داد: استان مرکزی در بخش معدن به سهم خود ۱۰ برابر پول به خزانه بیشتر داده است یعنی از معادن انواع فلزات گرفته تا سنگ‌های معمولی و قیمتی.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: استان مرکزی از جمله استان‌هایی است که در ادامه استان‌های کرمان، زنجان در بخش معادن قرار گرفته است و تمام این خطوط شبکه ای را در وسط کشور ساخته‌اند که توانسته‌اند سرمایه‌های باعظمتی را ایجاد کند.

دری نجف آبادی بیان کرد: یک مواردی در سیستم‌ها تحت عنوان ساخت و پاخت باب شده است، پول را می‌دهند و سرمایه‌ای را به آتش می کشند مانند آونگان.

وی افزود: در مجلس خبر آتش زدن سرمایه آونگان را شنیدیم و نمایندگان وقت اراک و سایر افراد در آن زمان می‌گفتند که سرمایه این شرکت حدود ۳۵ میلیارد تومان بوده است.

دری نجف آبادی عنوان کرد: برای حفظ منابع و سرمایه‌های کشور باید تلاش کرد چرا که شرکت‌هایی مانند آونگان کانون اشتغال و تولید ملی بوده‌اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار