کد خبر: ۶۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
یاسوج- مدیر امور اراضی جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یکسال گذشته قرارداد۲۴۴ هکتار ازاراضی ملی واگذار شده به افراد و شرکتهایی که تولید وفعالیتی نداشتند، فسخ شده است.

به گزارش آرانیوز:احسان نعمتی افزود: در آخرین جلسه کمیسیون ماده ۳۳ تعداد ۱۳ طرح واگذاری به افراد، شرکت‌ها و نهادهای مختلف بررسی شد که در مجموع شش طرح به دلایلی چون عدم درخواست تمدید، عدم پیشرفت فیزیکی طبق تعهدات و عدم پرداخت حق دولت فسخ شدند.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی که فسخ قرارداد شدند، ۸۴ هکتار بودند، گفت: این طرح‌های فسخ شده، شامل پتروشیمی دنا و بویراحمد در دشت سقاوه، میدان عرضه دام، کارخانه شن و ماسه و گلخانه بوده و مالکان و مجریان این طرح‌ها سه ماه فرصت دارند تا در دیوان عدالت اداری نسبت به رأی کمیسیون ماده ۳۳ این سازمان اعتراض کنند.

نعمتی تصریح کرد: وقتی زمینی برای اجرای طرحی در هر قالبی به یک نفر واگذار می‌شود، منافع عمومی دارد و به نفع اقتصاد و معیشت مردم است اما وقتی طبق قرارداد، مجریان کاری نمی‌کنند و طرح پیشرفت فیزیکی مناسبی ندارد، طبق قانون در یک فرایند قانونی و منطقی ابتدا برای فعال شدن طرح‌ها وارد می‌شویم و چنانچه طرحی فعال نشود، نسبت به فسخ قرارداد و برگرداندن اراضی به دولت اقدام می‌کنیم.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: در یکسال اخیر ۲۴۴ هکتار اراضی واگذاری، فسخ قرارداد شدند که ۱۶۰ هکتار آن به دلیل عدم پیشرفت فیزیکی بوده و یک طرح دیگر نیز مربوط به احداث فراورده‌های پتروشیمی در «دلی بجک» نیز فسخ قرارداد شد و ۲۲ هکتار واگذاری اراضی ملی به این فرد بازپس‌گیری شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار