کد خبر: ۶۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
سنندج- رئیس پلیس فتا استان کردستان از شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی یکی از شهروندان در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش آرانیوز:به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، مهدی دانش پور اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به اداره پلیس و طرح شکایتی با این عنوان که فردی اقدام به انتشار تصاویر شخصی وی همراه با نوشتن مطالب و الفاظ نامناسب در یک صفحه اینستاگرامی کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات کارشناسی توسط کارشناسان، هویت متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با مقام قضائی کلیه محتوای صفحه مذکور و پست‌های مربوطه حذف شد و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان کردستان تأکید کرد: کاربران در فضای سایبر از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی خودداری کنند و در تعامل با دیگران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رعایت احترام به حریم خصوصی افراد را نیز همواره مدنظر داشته باشند.

وی ضمن هشدار به کسانی که با آبرو و حیثیت دیگر کاربران بازی می‌کنند، بیان داشت: یکی از معضلات کنونی جامعه ما حفظ حریم خصوصی افراد است که به اشکال مختلف توسط سودجویان و کلاه‌برداران نادیده گرفته شده و با سوءاستفاده از مصادیق مختلف نقض این موضوع، از قربانیان اخاذی و هتک حیثیت می‌شود.

دانش پور اعلام کرد: هموطنان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار