کد خبر: ۶۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، از تصویب و اجرای طرح مدیریت تعارض منافع به عنوان عاملی برای خودنظارتی مدیران و کارمندانی که در سیستم‌های دولتی فعالیت دارند، یاد کرد.

به گزارش آرانیوز، مهدی عیسی زاده در مورد طرح مدیریت تعارض منافع که در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسیده و به معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی فرستاده شده است، گفت: تصویب طرح مدیریت تعارض منافع به قانون بسیار جامعی منتهی خواهد شد که مانع از بروز تخلف از سوی تمام افراد و مدیرانی می‌‎شود که به نوعی در سیستم‌های دولتی فعالیت دارند.

قانون مدیریت تعارض منافع مانع از سوءاستفاده در دستگاه‌ها می‌شود

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این طرح به گونه‌ای تدوین شده است که اگر مدیری در مورد موضوعی که در حال بررسی است، منافعی دارد نباید بدان ورود پیدا کرده و در تصمیم‌گیری‌ها نقشی داشته باشد.

وی تصریح کرد: بعد از تصویب نهایی این طرح در مجلس بعید می‌دانم کارمند یا مدیری جرات بروز جزئی‌ترین خطا در سیستم دولتی را داشته باشد و می‌توان گفت که این قانون یک خودنظارتی برای کارمندان و مدیران ایجاد می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: بی‌تردید بعد از تصویب و اجرای طرح مدیریت تعارض منافع، تمام کارمندان و مدیران می‌دانند که اگر در جهت تعارض منافع گام بردارند در چارچوب قانون با آنها برخورد شده و مجازات خواهند شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مجازات‌های تعیین شده در طرح مدیریت تعارض منافع، تاکید کرد: بر اساس ماده 27 این طرح که در آن مصادیق مجرمانه تعریف شده و مجازات متخلفان را مشخص کرده است، به غیر از اینکه دستگاه مربوطه با مدیر یا کارشناس متخلف برخورد می‌کند، پرونده این تخلف در دستگاه قضایی نیز مورد بررسی قرار گرفته و به غیر از تعیین مجازات حبس و جزای نقدی و جبران خسارات ناشی از تعارض منافع که در این قانون تعیین شده است، باردیگر دستگاه قضایی این حق را دارد که بر اساس قانون مجازات اسلامی برای مسئول متخلف مجازات تعیین کند./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار