کد خبر: ۶۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: ممکن است یکی از اعضای شورای عالی بورس توانمندی و علاقه لازم را به منظور ریاست بازار سرمایه داشته باشد.

به گزارش آرانیوز، محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در رابطه با نفر بعدی که قرار است جایگزین رئیس سازمان بورس شود، اظهار کرد: ۱۵ روز زمان نیاز است تا یک نفر را جایگزین رئیس سازمان بورس کنیم، در این مدت رئیس فعلی باید وظایف خود را مانند قبل انجام دهد، فعلا گزینه ای در این رابطه معرفی نشده است.

او در رابطه با اینکه آیا ممکن است که رئیس بعدی سازمان بورس از میان اعضای شورای عالی بورس باشد یا خیر؟ بیان کرد: بله این امکان وجود دارد ممکن است یکی از اعضای شورای عالی بورس توانمندی و علاقه لازم را برای ریاست بازار سرمایه  داشته باشد اما اکنون باتوجه به شرایط که به وجود آمده به نظر نمی رسد که اعضا تمایل چندانی برای کاندید شدن داشته باشند.

بیشتر بخوانید


عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در واکنش به صحبت های اخیر واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور درباره با اینکه مجلس نباید به موضوع بورس ورود کند، بیان کرد: مقصر اصلی تمام اتفاقات ناگواری که از ابتدای سال تا کنون در بورس رخ داد را دولت می دانیم، به علت آنکه رئیس جمهور در یک بازه زمانی مردم را دعوت به حضور در بازار سرمایه کرد، بعد از آنکه مردم سرمایه های خود را آوردند و در بورس تزریق کردند، بازار سرمایه را به حال خود رها کردند.

علیزاده تصریح کرد: واعظی از این لحظه به بعد با توجه به اظهار نظری که در رابطه با مجلس کرده باید مسئولیت تمام اتفاقات از جمله ناکار آمدی ها را بر عهده بگیرد.

او بیان کرد: نمایندگان براساس قانون اساسی می توانند در رابطه مسائل و مشکلات اجرایی توسط دولت ها اظهار نظر کنند، همچنین آنها وظیفه خود می دانند که به منظور حفظ و حراست از سرمایه های مردم هرکاری را که می توانند انجام دهند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، گفت: واعظی خود نیز به علت اظهار نظر اشتباه در رابطه با شاخص بورس باید پاسخگو باشد.

متخلفان بورسی به قوه قضائیه معرفی شدند

علیزاده در رابطه با صحبت های رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با دستکاری شدن نرم افزارهای نظارتی، گفت: ابزار هایی که به منظور ثبت تخلف در بازار سرمایه وجود دارد آن طور که باید کارایی لازم را نداشته اند. به علت آنکه این ابزارها موظف اند تا نشان دهند، چه کسانی براساس رانت در بازار اقدام به خرید و فروش کرده اند.

او در رابطه باعدم همکاری سازمان بورس به منظور ارجاع متخلفان به مجلس، تصریح کرد: طی جلسه ای که با اعضای سازمان بورس داشتیم در این رابطه صحبت هایی را انجام دادیم، البته نا گفته نماند که سازمان خودش به طور مستقیم متخلفان را به قوه قضائیه معرفی کرده، ولی اسامی تحت عنوان متخلف به دست ما نرسیده است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در رابطه با صحبت های دژپسند در رابطه با اوراق تبعی، بیان کرد: الزام استفاده از اوراق تبعی توسط شورای عالی بورس تایید شد و سازمان تمام شرکت های سهامی را موظف کرد تا از آن استفاده کنند، اما متاسفانه آنها استقبال چندانی را از این مسئله به جا نیاوردند.

او افزود: اکنون بحث اوراق تبعی مد نظر کمیسیون اقتصاد مجلس نیز هست به طوری که طرحی را مطرح کردیم تا بخشی از یک درصدواریزی را در محدوده یک ریالی برای امر مذکور بکار گیریم.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس درباره پیشنهاد قالیباف اصل به وزیر اقتصاد و وزیر نفت در رابطه با تخفیف ۵ درصدی خوراک پالایشی ها گفت: قبلا در این باره صحبت هایی صورت گرفته بود اما به طور جدی امر مذکور را در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار دادیم وقرار شد آن را تحت عنوان یک طرح به کمیسیون تلفیق بفرستیم تا اگر شد ۵ درصد تخفیف در رابطه خوراک پالایشگاهی‌ها داشته باشیم، نکته حائز اهمیت آن است اگر این امر رخ دهد قطع به یقین زیان صندوق پالایش یکم تا حدودی جبران خواهد شد.

علیزاده در پاسخ به این سوال که مدیران دو صندوق ETF می گویند مبلغ اختصاص داده شده به امر بازارگردانیشان ناچیز است، آیا امکان دارد که یک تغییری در این رابطه صورت گیرد؟ بیان کرد: بله ممکن است که از همان محل یک درصد واریزی یک مبلغی را برای این امر در نظر بگیرند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار