کد خبر: ۶۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
یزدـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری طرح «۴۰ شب ۴۰ مسجد» خبر داد و گفت: این طرح ویژه بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام علیرضا نجیمی صبح امروز در همایش آموزشی روحانیت و چالش‌های پیش رو که در آستان مقدس امامزاده سیدنصرالله برگزار شد، اظهار داشت: تلاش ما برگزاری جلسات آموزشی به صورت ماهانه ویژه روحانیون و ائمه جماعت استان است و در این راستا با طلاب و روحانیون یزدی مقیم شهر مقدس قم نیز ارتباط گرفته می شود.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه ما رفع مسائل و نیازهای جامعه روحانیت استان یزد است، افزود: در این مسیر منتظر انتقادات و پیشنهادهای طلاب و روحانیون در زمینه های مختلف از جمله آموزش، معیشت و اشتغال طلاب استان هستیم.

نجیمی با اشاره به برگزاری گردهمایی بزرگ طلاب و روحانیون استان یزد به صورت مجازی عنوان کرد: در این گردهمایی علما و بزرگان استان نیز حضور دارند و از دو ماه پیش به طور مستمر در روزهای جمعه برگزار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرحی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، کانون مساجد، اوقاف و حوزه علمیه در یزد بیان کرد: طرح ۴۰ شب ۴۰ مسجد نیز در همین راستا به منظور بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی در یزد در حال برگزاری است.

روحانیون به علوم و مسائل روز اشراف کافی داشته باشند

معاون پژوهش حوزه علمیه یزد نیز در این نشست در مورد موضوع روحانیت و چالش های پیش رو همچنین شناسایی توانایی طلاب و روحانیون در زمینه تبیین اسلام اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان برای تضعیف اسلام به ویژه مکتب تشیع برنامه ریزی دارند، باید از توانمندی‌های طلاب و روحانیون در مسیر تبلیغ دین به بهترین نحو استفاده کنیم.

حجت الاسلام علی عسکری وزیری با اشاره به حضور در نشست‌های بین المللی عنوان کرد: در دنیا ما را به عنوان تنها مذهب فکری و اسلامی می‌شناسند و حاضرند برای شنیدن حرف‌های شیعه وقت بگذارند.

وی ادامه داد: منافقان و دشمنان اسلام سالها در زمینه تخریب اسلام ناب و شیعه شناسی برنامه ریزی و تفکر کرده اند و باید در این زمینه هوشیار باشیم.

عسکری وزیری تاکید کرد: یکی از عناصر تبلیغ دین، فصاحت و بلاغت روحانیون در گفتار است و روحانیون باید از جدیدترین مطالب روز آگاهی لازم را داشته باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار