کد خبر: ۶۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
همدان _ معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در اقدام ملی مسکن بیش از ۱۸ هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود ۱۰ هزار نفر تشکیل پرونده داده‌اند.

به گزارش آرانیوز:مجید صالحی امیر  اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن فقط مربوط به اداره راه و شهرسازی نیست و انتظار است همه دستگاه‌ها اعم از شهرداری، نظام مهندسی، اداره آب، برق و گاز و… در این طرح ملی مانند طرح مسکن مهر همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن از سال گذشته اعلام شد، ادامه داد: این طرح در سه مرحله اجرا شد که بیش از ۱۸ هزار نفر ثبت نام کردند و حدود ۱۴ هزار نفر نیز واجد شرایط اولیه شدند که از آن تعداد حدود ۱۰ هزار نفر تشکیل پرونده دادند و بالغ بر ۶ هزار نفر در کل استان وجه اولیه به مبلغ ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند.

صالحی افزود: پس از ورود به مرحله چهارم شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نظیر رزن، کبودرآهنگ و فامنین مشمول ثبت‌نام شدند و از این مجموع نیز بیش از پنج هزار نفر ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به افرادی که پالایش ثبت‌نام شده‌اند و به مرحله واریز وجه رسیده‌اند، بیان کرد: این تعداد برای ما از اهمیت برخوردار هستند و برای آنها در حال برنامه ریزی هستیم.

صالحی تصریح کرد: شهرها به دو دسته بالای صد ۱۰۰ هزار نفر و زیر ۱۰۰ هزار نفر تقسیم شده است، شهر همدان بر عهده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز بر عهده بنیاد مسکن قرار داده شده است.

وی افزود: تاکنون برای بیش از یک‌هزار نفر از افرادی که در شهر همدان ثبت‌نام کرده‌اند سه الی چهار پروژه در سه شهرک شهید مدنی، شهید بهشتی و فرهنگیان به پیمان کار واگذار شده و برای بقیه ثبت نام کنندگان با دستور استاندار حدود ۶۸۰ هکتار زمین به عنوان ذخیره برای استفاده در آینده تخصیص داده شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان اظهار کرد: قرار است در ملایر نیز مقداری زمین به حریم این شهر ادغام شود که طرح به شورای عالی شهرسازی و معماری فرستاده شده که اگر مصوب شود مشکل زمین نیز در ملایر حل می‌شود.

وی تاکید کرد: عمده مشکل وضعیت زمین در شهر همدان است که اگر آن ۶۸۰ هکتار زمین به سرانه مسکونی همدان اضافه شود نقش به‌سزایی در قیمت مسکن همدان خواهد گذاشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار