کد خبر: ۶۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
بندرعباس - هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: از فردا پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در سطح استان پیش بینی می‌شود.

به گزارش آرانیوز:هواشناسی هرمزگان طی اطلاعیه ای اعلام کرد: از فردا پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده دریا مواج و طوفانی خواهد بود و احتمال خسارت به تاسیسات بندری هم وجود دارد، خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر وزش باد نسبتاً شدید در مناطق ساحلی و جزایر استان هرمزگان است که وزش باد شدید شمال غربی و مواج شدن دریا پیش بینی می شود و تا ساعات بعد از ظهر و شب تداوم دارد.

وزش باد شدید شمال غربی با سرعت ۶۱ کیلومتر بر ساعت (۳۴ نات) همراه با گردوغبار، افزایش ارتفاع موج تا ۲۵۰ سانتی متر (۸ پا) و در نواحی فراساحل تا ۳۰۰ سانتی متر (۱۰ پا) همراه با اختلال در ترددهای دریایی (خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان) آسیب به شناورهای سبک و تورهای صیادی پیش بینی می شود.

مناطق دریایی جنوب (کیش، لاوان، سیری، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، بندرعباس، قشم، هرمز، لارک، هنگام، سیریک، جاسک) با وزش باد نسبتاً شدید شمال شرقی و مواج شدن دریا مواجه هستند، وزش باد نسبتاً شدید شمال شرقی با سرعت ۵۴ کیلومتر بر ساعت (۳۰ نات) همراه با گردوخاک، کاهش دید افقی، افزایش ارتفاع موج تا ۲۰۰ سانتی متر (۷ پا) تا یکشنبه آینده ادامه دارد.

اختلال در ترددهای دریایی (تنگه هرمز و دریای عمان) سبب احتمال آسیب به شناورهای سبک و تورهای صیادی را بالا می برد، با توجه به نامساعد شدن شرایط دریا تمهیدات لازم در خصوص تردد شناورها، فعالیت‌های صیادی و تفریحات آبی و خسارات احتمالی به تاسیسات بندری اتخاذ شود و همه شناورها از تردد دریایی خودداری کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار