کد خبر: ۶۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
رشت- استاندار گیلان با اشاره به وظایف ارزشمند ستاد بازسازی عتبات عالیات، تأکید کرد: مشارکت های مردمی در فعالیت این ستاد باید تقویت شود.

به گزارش آرانیوز:ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه هیأت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان، با اشاره به عشق و ارادت ایرانیان و گیلانیان به ائمه معصوم (ع)، اظهار کرد: نمونه این عشق و ارادت در حضور زائران ایرانی و گیلانی در ایام اربعین حسینی در کربلا معلی قابل مشاهده است.

وی پیوند ناگسستنی گیلانیان با ائمه معصوم (ع) و ارزش‌های اسلامی و دینی از دیرباز تاکنون اشاره کرد و افزود: گیلانیان همیشه ایام در زمان‌ها و به مناسبت‌های مختلف در صحنه حضور داشته و عشق و ارادت خود را به اهل بیت (ع) نشان داده اند.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه تقویت ستاد عتبات عالیات ضروری است، گفت: ستاد عتبات عالیات یک نهاد مردمی است که در راستای وظایف ارزشمندی همانند ارزش‌های دینی تلاش می‌کند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب بسیاری از کسب و کار به دلیل تعطیلی، اضافه کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری رزمایش مواسات برای کمک به این اقشار آسیب دیده اجرایی شد که گیلانیان کمک‌های خوبی در این زمینه انجام دادند.

زارع به سابقه گیلانیان در این زمینه و مشارکت‌های مردمی اشاره و تصریح کرد: عشق و ارادت مردم به ائمه اطهار تمام نشدنی است و باید از ظرفیت‌های مردمی برای ساماندهی موکب ها و سایر موضوعات مربوط به ستاد بازسازی عتبات عالیات استفاده کرد.

وی همچنین با اشاره به نقش رسانه به ویژه صدا و سیما در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این زمینه، گفت: باید شرایط را برای نقش آفرینی مردم در این بخش فراهم کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار