کد خبر: ۶۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، هدف از بازگشایی مدارس را رفع اشکالات و آسیب‌هایی دانست که دانش آموزان در حوزه فضای مجازی با آن روبرو شده‌اند و گفت: با شرایط پیش‌بینی شده و کاهش تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درس به حداکثر 10 نفر، جای نگرانی در خصوص تهدید سلامتی دانش آموزان وجود ندارد.

به گزارش آرانیوز، محمد محسن بیگی در نشست هم اندیشی کارگروه مدارس مروج و سفیران سلامت با حضور روسای ادارات سلامت فارس، اصفهان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان،کهکیلویه، بویر احمد و هرمزگان، که به میزبانی شیراز برگزار شد، با بیان اینکه وظایفی که پزشکان بر عهده دارند به دو حوزه تقسیم می‌شود، گفت: قسمت اول بحث پیشگیری و قسمت دوم بحث درمان است که ما هراندازه بتوانیم در حوزه پیشگیری سرمایه گذاری بیشتری انجام بدهیم قاعدتا هزینه‌های درمانی کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، بیگی افزود: دانش‌آموزان بهترین گروهی هستند که به لحاظ پیشگیری می‌توانند به کمک پزشکان بیایند و باهمراهی خانواده و آموزش همسالان خود مشارکت وسیعی در بحث فرهنگ سازی و ارتقا سطح سلامت جامعه انجام دهند.

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: 2 میلیون دانش آموزان در سطح کشور در طرح سفیران عضویت دارند و زمانی که مدارس حضوری برگزار می‌شد این دانش اموزان در مدارس فعالیت‌های بهداشتی را به همسالان خود آموزش می‌دادند.

بیگی ادامه داد: با بروز بیماری کرونا طرح سفیران سلامت از آموزش دانش آموزان به اموزش خانواده انتقال پیدا کرده  و دانش اموزان سفیر در این طرح در ارتقا سطح بهداشتی خانواده‌ها خواهند کوشید.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر اساس اعلام و مصوبه ستاد ملی کرونا در مناطقی که با وضعیت زرد روبرو هستند، آموزش پایه‌های اول و دوم ابتدایی باید حضوری باشد، گفت: در خصوص هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز باید گفت در دروس شایستگی‌های فنی واستاندارد آموزش مهارت کارآموزی و کارورزی، کلاس‌ها در هر دو وضعیت زرد و آبی باید با حضور حداکثر 10 هنرجو تشکیل کارگاه خواهند داد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار