کد خبر: ۶۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
کرمانشاه- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه کمترین میزان آلودگی هوا در کشور را دارد.

به گزارش آرانیوز:فریدون یاوری بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته هوای پاک از ۲۹ دی ماه لغایت پنجم بهمن اظهار کرد: حوزه محیط زیست مرتبط با حیات انسان بوده و تمدن‌های بشری در محیط زیست سالم شکل گرفته است، لذا مساعد نبودن آب و هوا موجب بیماری‌زایی می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر کرمانشاه طی ۱۰ ماه نخست سال جاری دارای کمترین روزهای آلوده بوده است، افزود: آلودگی هوا در استان کرمانشاه در سال ۸۸، ۱۲۰ روز بوده که طی ۱۰ ماه نخست سال جاری این تعداد به شش روز رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه چهار روز از شش روز مذکور هشدار و دو روز بحران بوده است، گفت: آلودگی هوا در استان کرمانشاه سیر نزولی داشته به طوری که کمترین میزان آلودگی در کشور به کرمانشاه اختصاص دارد.

وی با اشاره به مشکل تملک برای مکان مشخص دفن زباله تصریح کرد: سطح استان کرمانشاه به شش سایت تقسیم شده است، اما در استان محلی برای دفن زباله در نظر گرفته نشده است.

یاوری با اشاره به کنترل شکار غیر مجاز و افزایش ۳۰ درصدی حیات وحش در سال جاری گفت: بیشترین میزان افزایش مربوط به آهو و کبک بوده و در راستای حفظ محیط زیست تمام شهروندان باید به عنوان یک محیط‌بان عمل کنند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت رؤیت هرگونه تخلف و به خطر افتادن محیط زیست سریعاً موضوع را با تلفن گویا ۱۵۴۰ به صورت ۲۴ ساعته با ما در میان بگذارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اعتبارات تملک در سال جاری ۳۹ درصد افزایش یافته که با توجه به گستردگی کار و ضرورت حفاظت از محیط زیست ناکافی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار