کد خبر: ۶۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
سنندج- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: در سال ۱۴۰۰ مشاغل خرد خانگی و روستایی را ساماندهی خواهیم کرد و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

به گزارش آرانیوز:حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور روز چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و سازمان بسیج سازندگی برای ایجاد اشتغال در کردستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در فاز اول آن که سال ۵۷ رخ داد یک انقلاب سیاسی و دینی تمام عیار بود که باعث احیای دین شد و فقاهت شیعه و سنی را تقویت کرد.

وی افزود: متأسفانه در حوزه اقتصادی هنوز شاهد یک انقلاب نیستیم چرا که هنوز انقلاب ما اقتصادی نیست و نظامات اقتصادی ما همان نظامات قبل از انقلاب است.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: محور انقلاب اقتصادی تولید است و استفاده از ظرفیت اقتصاد مقاومتی می‌تواند قدرت اقتصادی ما را به رخ مردم دنیا بکشاند.

وی افزود: کارآفرینان ستون‌های اصلی انقلاب اقتصادی هستند و کشور ما به دو میلیون کارآفرین نیازمند است که با احتساب ۴۰۰ هزار نفر کارآفرینی کنونی در کشور باید زمینه اشتغال و کارآفرینی برای یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دیگر ایجاد شود.

کمیته امداد از یک خیریه بزرگ به نهاد حاکمیتی رفع فقر تبدیل شده است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تصریح کرد: کمیته امداد از یک خیریه بزرگ به نهاد حاکمیتی رفع فقر تبدیل شده است و در این راستا یک و نیم میلیون نفر نیازمند بیکار مستعد اشتغال در کشور داریم که به تنهایی قادر نیستیم برای همه آنان ایجاد اشتغال کنیم لذا با همکاری سپاه می‌خواهیم یک جهش بزرگ در بحث تولید ایجاد کنیم.

عبدالملکی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده امروز اظهار کرد: قرار است ۱۱ هزار شغل از مجموع ۲۱۰ هزار شغل مقرر در ۹ استان پایلوت کشور تا پایان سال‌جاری ایجاد شود که از سپاه استان کردستان جهت این همکاری و به عنوان هفتمین استان پایلوت کشور تشکر ویژه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ مشاغل خرد خانگی و روستایی را ساماندهی خواهیم کرد، بیان کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

معاون اشتغال کمیته امداد کشور گفت: کمیته امداد به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر در ایجاد اشتغال توانسته است از سال ۹۰ تا ۹۶، یک میلیون و ۴۰۰ هزار شغل معادل یک پنجم اشتغال کشور را ایجاد کند.

عبدالملکی افزود: در این شرایط که همه مردم مشکل اقتصادی دارند با ایجاد اشتغال پایدار می‌توان نان را بر سر سفره محرومین آورد و اعتقاد راسخی به کردستان داریم و از هرجایی که بتوانیم به پیشرفت و آبادانی این دیار کمک خواهیم کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار