کد خبر: ۶۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
ارومیه- با موافقت استاندار آذربایجان غربی با بازنشستگی محمد حضرت پور شهردار ارومیه پس از برگزاری جلسه فوق العاده سه شنبه شب سرپرست جدید شهرداری ارومیه انتخاب شد.

به گزارش آرانیوز:محمد حضرت پور شهردار ارومیه که طی هفته گذشته توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) بازداشت شده بود، روز گذشته با موافقت استاندار آذربایجان غربی با درخواست بازنشستگی، از شهرداری ارومیه بازنشسته شد.

رئیس شورای شهر ارومیه سه شنبه شب در برنامه زنده در فضای مجازی گفت: در جلسه فوق العاده شورای شهر ارومیه غلامرضا عدل‌دوست که قائم مقام و معاون شهردار پیشین بود، با رأی اعضا به عنوان سرپرست جدید شهرداری انتخاب شد.

حسین بخشایشی افزود: در فرایند انتخاب سرپرست جدید شهرداری ارومیه، گزینه‌های مختلفی از معاونان شهرداری وجود داشت که در پایان غلامرضا عدل دوست با هفت رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع به عنوان سرپرست جدید انتخاب شد.

وی با اشاره به روند انتخاب شهردار جدید ارومیه، اظهار کرد: شهردار ارومیه باید در کمتر از سه ماه انتخاب و به وزارت کشور معرفی شود و در این راستا نیز اعضای شورای شهر یک هفته، یعنی تا ۷ بهمن وقت دارند که نامزد مورد نظر خود برای شهرداری ارومیه را اعلام کنند.

بخشایشی با تشریح اتفاقات اخیر در شهرداری ارومیه اظهار کرد: پس از بازداشت محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه، بلافاصله جلسه فوق‌العاده برای انتخاب سرپرست برگزار شد، اما بر اساس قانون باید تکلیف شهردار مشخص می‌شد و در این راستا با چهار روش می‌توان به خدمت شهردار پایان داد که از جمله آن اینکه وی استعفا داده و مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفته باشد که این اتفاق عملاً برای محمد حضرت‌پور نیافتاد.

رئیس شورای شهر ارومیه گفت: از سوی دیگر شهردار باید عزل شده و یا تعلیق می‌شود که در مسئله تعلیق نیز باید دستگاه قضائی حکم دهد که این اتفاقات نیز برای شهردار ارومیه نیافتاده بود، آخرین روش نیز فقدان یکی از شرایط انتخاب شهردار است و بنابراین با توجه به اینکه صحبت‌ها و انتقاداتی مبنی بر اینکه چرا حضرت پور برکنار نشد در فضای عمومی جامعه مطرح است، از روزی که شهردار ارومیه بازداشت شد بر اساس قانون اجازه خاتمه فعالیت وی داده نشده بود بنابراین راهکار این بود که حضرت پور با اینکه در حبس به سر می‌برد، همچنان به عنوان شهردار باقی بماند.

بخشایشی با اشاره به اینکه شهردار ارومیه درخواست بازنشستگی کرده بود تصریح کرد: با توجه به اینکه محمد حضرت پور کارمند استانداری بود، بنابراین محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی با درخواست بازنشستگی وی موافقت کرد و بنابراین امشب جلسه فوق العاده برای انتخاب سرپرست شهرداری ارومیه برگزار شد.

رئیس شورای شهر ارومیه گفت: هر کسی که علاقه و انگیزه خدمت رسانی داشته و واجد شرایط لازم به عنوان سمت شهردار است می‌تواند برنامه‌های خود را اعلام کرده تا توسط اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه یک فرد توانمند، قدرتمند و شایسته انتخاب شود تا سرمنشاء خیر و برکت برای ارومیه باشد.

محمد حضرت پور شهردار ارومیه هفته گذشته توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر و وی را برای توضیحات بیشتر به تهران منتقل کرده بودند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار