کد خبر: ۶۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
کرمانشاه- معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه از صرفه‌جویی یک میلیارد تومانی وزارت علوم با راه اندازی سامانه جامع مجامع انتخاباتی دانشجویی خبر داد.

به گزارش آرانیوز:طهماسب علیپوریانی ظهر امروز در نشست خبری معرفی سامانه جامع مجموعه‌های انتخاباتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که با حضور مدیر کل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در سالن جلسات دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۵۰ اتحادیه دانشجویی در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی با تاکید بر نقش سازنده دانشگاه در جامعه افزود: این سامانه با همکاری و همراهی اساتید و دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه راه اندازی شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به صرفه‌جویی مالی برای برگزاری انتخابات مجامع به صورت مجازی، تاکید کرد: راه اندازی این سامانه موجب کاهش هزینه‌هایی مانند هزینه اسکان، و رفت و آمد شده است.

علیپوریانی به نگرانی‌های موجود برای احراز هویت افراد در برگزاری مجامع به صورت مجازی اشاره کرد و گفت: این نگرانی با توجه به مراحل مختلف لحاظ شده در سامانه و احراز هویت چند مرحله‌ای برطرف شده است.

مسئول باشگاه دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه در این نشست از برگزاری انتخابات مجامع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از فردا (۳۰ دی) به مدت هفت روز پیاپی توسط سامانه جامع مجمع‌های انتخاباتی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته انتخابات تمام مجامع اتحادیه‌های این وزارتخانه تا پایان سال جاری به صورت الکترونیک و از طریق این سامانه برگزار می‌شود.

سید محمد بلادی اظهار کرد: ایجاد یک سامانه جامع برای برگزاری مجمع‌های انتخاباتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در فضای مجازی قبل از شیوع ویروس کرونا به دلیل مباحث مطرحی در روند تشکیل اتحادیه‌ها، هزینه‌های تشکیل مجامع انتخاباتی و افزایش تعداد اتحادیه‌ها پیش بینی شده بود.

وی با اشاره به مباحث فنی این سامانه، افزود: تلاش کرده‌ایم تا فضای سامانه جامع برگزاری مجامع انتخاباتی وزارت علوم به فضای فرآیند برگزاری مجامع حضوری نزدیک تر باشد.

مسئول باشگاه دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه این سامانه شامل چند فاز است، ادامه داد: در فازهای بعدی طراحی اپلیکیشن جامع انجمن‌ها، کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی به نام سیبان که امکان پیام رسانی و بارگذاری اطلاعات، فراخوان‌ها و فعالیت‌های دانشجویی در دست اجرا داریم که این اپلیکیشن قابلیت اشتراک گذاشتن اطلاعات با اعمال فیلترهای خاص را در سطح دانشگاه‌های کشور دارد.

وی به فرآیند اتوماسیون اداری اشاره کرد و گفت: در فاز بعدی تمام فرآیندهای مربوط به نامه نویسی بین اتحادیه‌ها و ارسال فایل و اطلاعات در سطح دانشگاه و در بین دانشگاه‌های دیگر و وزارت علوم از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار