کد خبر: ۶۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
سمنان- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با اشاره به عقب‌ماندگی استان در اجرای طرح دولت الکترونیک گفت: با شیوع کرونا ضرورت کاهش خدمات حضوری بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

به گزارش آرانیوز:فاطمه منصوری پیش از ظهر دوشنبه در جلسه کمیته اصلاح ساختار، فرآیندها و فناوری‌های مدیریتی به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه این استان در اجرای دولت الکترونیک عقب‌ماندگی‌هایی دارد و کرونا باعث شد خیلی از موارد با سرعت بیشتری اجرایی شود، اظهار داشت: این در حالی است که شیوع این بیماری ایده‌های جدیدتری برای توسعه دولت الکترونیک از سوی دستگاه‌های اجرایی مطرح شود.

وی با اشاره به‌احتمال شیوع دوباره کرونا ویروس در استان سمنان، خاطرنشان کرد: تحقق دولت الکترونیک به‌طور جد برای کاهش مراجعه اقشار مردم به ادارات در دستور کار قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با تأکید بر اینکه سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در جلوگیری از شایعه‌پراکنی و مقابله با فساد در محیط اداری و دستگاه‌های اجرایی بسیار تأثیرگذار است، افزود: یکی از رویه‌های مهم در ایجاد مشارکت پایدار بین مردم و نظام اداری دسترسی آزاد به اطلاعات است.

منصوری بابیان اینکه اجرای دقیق این طرح به تقویت و سرمایه اجتماعی، اعتمادسازی و ارتباط بیشتر بین دولت و مردم می‌انجامد، یادآور شد: در ارتباط با دسترسی آزاد به اطلاعات اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود تا شهروندان بدانند که چقدر می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

وی جلب مشارکت حداکثری دستگاه‌ها را در اجرای این طرح ضروری دانست و گفت: اعتمادسازی و جلوگیری از فساد ازجمله مزایای دسترسی آزاد به اطلاعات و از طرف دیگر اجرای این طرح در جلوگیری از شایعات بی‌اساس هم تأثیرگذار است.

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه طرح نظام آراستگی محیط کار باید از استانداری شروع و به تمام دستگاه‌های اجرایی انتقال داده شود، ابراز کرد: وضعیت اسفناکی در برخی از دستگاه اجرایی ازنظر به‌هم‌ریختگی و بی‌نظمی در اموال شاهد هستیم که این رویه باید برچیده شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار