کد خبر: ۶۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
یزدـ رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: برای اجرای سند تحول قوه قضاییه، ضمن بسیج همه سرمایه های انسانی دستگاه قضایی باید از شورای نخبگانی در استان نیز بهره گرفت.

به گزارش آرانیوز:غلامعلی دهشیری در نشست شورای قضایی استان یزد اظهار داشت: سند تحول قوه قضاییه یک برنامه جامع راهبردی برای تعالی قوه قضاییه است که از پشتوانه فکری، پژوهشی، علمی و تجربی خاصی برخوردار است و باید با تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای اجرا و تحقق بند بند آن تلاش کرد.

وی با اشاره به تبیین دقیق مأموریت‌ها، چالش‌ها، عامل‌ها، راهبردها و راهکارها در سند تحول، افزود: نقش سازمان‌ها، معاونت‌ها و بخش‌های مختلف در اجرای سند تحول به صورت کامل دیده شده و همه باید با توجه به رسالت و وظایف خود در اجرای این سند مترقی نقش ایفا کنند.

دهشیری، تلاش برای کیفی سازی فعالیت‌های قوه قضاییه، هوشمندسازی و نظارت همگانی را از نکات مثبت سند تحول ذکر کرد و بیان داشت: ضرورت آموزش همگانی، ارتقاء دانش حقوقی و عمومی آحاد مردم با توجه به مشکلات مبتلابه جامعه و برنامه ریزی برای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی از اصول محوری این سند تلقی می‌شود.

وی بر تشکیل اتاق فکر و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی برای اجرای سند تحول تأکید کرد و گفت: علمی سازی راهکارهای اجرایی و فراگیری احساس تعهد و تعلق در راستای تحقق یک جامعه پاک و عدالت محور از جمله مسائلی است که می‌توان با مشارکت جامعه علمی و دانشگاهی به آن دست یافت.

رئیس کل دادگستری استان یزد، افزایش رضایتمندی و اعتمادسازی مردم نسبت به دستگاه قضایی را از اهداف مهم سند تحول ذکر کرد و بیان داشت: تحقق عدالت قضایی و افزایش احساس عدالت و امنیت و کرامت انسانی در جامعه، نیازمند مشارکت همه نهادهای قضایی و شبه قضایی است.

وی، پیامد نهایی سند تحول قضایی را تحقق عدالت در جامعه و ارتقای رضایتمندی عامه از دستگاه قضایی دانست و تصریح کرد: عملیات محوری، مسأله‌محوری و چالش محوری از شاخصه‌های مهم این سند مترقی است.

گفتنی است؛ سند تحول قوه قضاییه با هفت مأموریت اصلی قوه قضاییه منبعث از تکالیف تعیین شده در قانون اساسی همچنین سیاست‌های کلی نظام و منویات مقام معظم رهبری تدوین شده که بر شناسایی ۲۰ عنوان چالش اولویت دار، ۴۷ عامل ریشه‌ای اولویت‌دار، رفع و یا اصلاح این عوامل تمرکز دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار