کد خبر: ۶۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
همدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای بازخوانی دست آوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام محمد هادی نظیری ظهر پنجشنبه در جلسه با کارگروه تخصصی تشکل‌های دینی و قرآنی گرامی داشت دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر متفاوتی در پیش داریم که فرصت مغتنمی برای بازخوانی دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه کارگروه‌های این سازمان مردمی است و ادامه داد: جریان‌های خودجوش مردمی از گذشته تا کنون برنامه‌های دهه فجر را در حد مقدورات خود برگزار می‌کردند.

نظیری با اشاره به تلاش کارگروه‌های قرآنی و تشکلهای دینی افزود: آن چیزی که مهم است این هست که مجموعه‌ها در یک چهارچوب منظم و ساختارمند و با جهت گیری دقیق فعالیت کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود نظیر هیئت‌های حسینی، مداحان و شعرای آئینی، مؤسسات، خانه‌ها و مجموعه‌های فعال قرآنی، شبکه تبلیغی مبلغین، خانواده شهدا و ایثارگران و جامعه هنرمندان و دانشگاهیان افزود: به طور مثال سالهای گذشته در رابطه با اداره ورزش و جوانان مطابق سالهای قبل از کرونا یکسری مسابقات ورزشی داشتیم ولی با توجه به شرایط باید به خود جامعه ورزشکاران به عنوان ظرفیت مردمی نگاه داشته باشیم.

نظیری با بیان اینکه بسیج گسترده‌ترین ظرفیت برای پیشبرد اهداف انقلاب است، افزود: از همه اینها گسترده‌تر و وسیع‌تر بسیج است، بسیج مستضعفینی که خیلی از این ظرفیت‌های مردمی را نیز شامل می‌شود.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اضافه کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در بخش اول بیانیه گام دوم فرمودند به مردم امید و نشاط بدهید، باید نشان بدهیم که انقلاب رو به جلو حرکت کرده است.

نظیری با بیان اینکه تلاش برای نا امید کردن مردم، ادامه داد: ظاهر جامعه این‌طور است که مردم دچار یاس و نا امیدی شده اند و احساس می‌شود که انقلاب رو به جلو نرفته که اگر این گونه بود وضعیت اقتصادی و بازار این‌طور نبود.

وی اضافه کرد: یکی از تکلیف‌های ما در دهه فجر این است که با امکانات و بسترهای مختلف به دست خود مردم حرکت رو به جلوی انقلاب را نشان دهیم.

نظیری با بیان اینکه با فرض اینکه شرایط کرونایی همچنان ادامه داشته باشد و این اجتماعات محدود باشد، افزود: باید از سایر ظرفیت‌ها هم استفاده کنیم که مستلزم اندیشیدن تدابیری در این رابطه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه معمولاً در مسیر تبیین دستاوردهای انقلاب یکسری ظرفیت‌ها نادیده گرفته می‌شود، افزود: باید سراغ مبارزان انقلاب برویم و از آنان تجلیل کنیم.

نظیری افزود: الگوی کار هم می‌تواند نمونه مردمی باشد مانند همان تقدیری که از مدافعان سلامت صورت گرفت.

نظیری با اشاره به تجلیل مسئولین از کادر درمان، ادامه داد: در بخش عظیمی مردم در نقاط مختلف استان رفتند و از مدافعان سلامت درب منزلشان تجلیل کردند که حرکت بسیار درستی بود. در جایی وقتی به مسجد محله اعلام شد که چنین کاری انجام دهید گفتند اصلاً ما خبر نداریم که در این محله پرستار یا پزشکی باشد.

وی در پایان با اشاره به شناسایی مدافعان سلامت توسط مردم، گفت: ولی همان موجب شد کادر درمان را در محله شناسایی کردند و به همراه بزرگان محله به درب منزل مدافعان سلامت رفتند و از آنان تجلیل کردند که بسیار بازخورد خوبی داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار