کد خبر: ۶۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
بندرعباس - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان کالای اساسی و غیر اساسی در بنادر کشور بالغ بر ۷ میلیون تن است که حدود ۹۲ هزارTEU کالاهای کانتینری در بنادر کشور وجود دارد.

به گزارش آرانیوز:محمد راستاد در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های دریانوردی جزیره قشم، افزود: در این بازدید از پایانه مسافربری جزیره قشم شهید ذاکری، موج شکن‌هایی که در ساحل جنوبی قشم احداث شده یا اینکه در آینده احداث خواهد شد بازدید به عمل آمد و آخرین وضعیت آنها مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به صنعت گردشگری دریایی، گفت: یکی از جاذبه‌های مهمی که در جزیره قشم وجود دارد گردشگری دریایی است که سازمان بنادر و دریانوردی در کنار وظایف حاکمی خود در امور دریایی و در توسعه بنادر تجاری، ارتقا ایمنی دریانوردی نیز مد نظر دارد.

راستا اضافه کرد: ایجاد شرایطی که هموطنان عزیز بتوانند در وضعیت ایمن و مناسب از ظرفیت‌های گردشگری دریایی کشور بهره مند شوند از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی کشور است.

وی با بیان اینکه جزیره قشم قابلیت‌ها و ظرفیت‌های زیادی برای جذب گردشگری دریایی دارد، افزود: ارتقای زیر ساخت‌های گردشگری دریایی کشور و به تبع جزیره قشم نیز در اولویت سازمان بنادر و دریانوردی کشور قرار دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ادامه داد: باید بتوان فضاهای مناسبی را برای توسعه گردشگری دریایی و در کنار آن بهبود و ارتقا ناوگان مسافربری و گردشگری دریایی با اعطایی تسهیلات فراهم کرد.

وی با اشاره به ساخت شناورهای داخلی با هدف نوسازی ناوگان دریایی کشور، گفت: ساخت شناورهای جدید به منظور ارتقای ناوگان دریایی کشور توسط شناور سازی های داخلی خصوصاً در راستا اولویت بهره گیری از توانمندی‌های داخلی در این سازمان دنبال می‌شود زیرا این امر علاوه بر ایجاد اشتغال، موجب توسعه صنایع دریایی، بهبود وضعیت گردشگری دریایی و ارتقا ایمنی می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت کالا در بنادر کشور گفت: در حال حاضر حدود ۴ میلیون تن کالا اساسی در بنادر تجاری کشور وجود دارد و بالغ بر یک میلیون تن محموله نیز در حال تخلیه و یا در انتظار ورود به بنادر کشور است.

راستاد تصریح کرد: میزان کالای اساسی و غیر اساسی در بنادر کشور بالغ بر ۷ میلیون تن است که حدود ۹۲ هزار TEU کالاهای کانتینری در بنادر کشور وجود دارد.

وی اصافه کرد: از تمام مجموعه حمل و نقل تجارت دریایی کشور بالغ بر ۵۰ درصد به بندر شهید رجایی و بنادر استان اختصاص دارد و در راستای سیاست توزیع تخلیه و حمل کالاهای اساسی بین بنادر تجاری کشور بندر شهید رجایی توانسته است نقش آفرینی بسیار خوبی داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بندر شهید رجایی که سابقا به صورت عمده فعالیت کانتینری داشت الان در زمینه کالاهای اساسی و صادرات نیز توانسته فعالیت بسیار خوبی داشته باشد و با توسعه زیر ساخت‌های این بندر این قابلیت‌ها افزایش خواهد یافت. ‌

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار