کد خبر: ۶۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
اراک- رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان مرکزی از ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی به ۱.۸ اسب بخار در هکتار تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش آرانیوز:محمد بابایی با اشاره به جذب ۱۰۰ درصد تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در سال ۹۹ (سال جهش تولید) در ۹ ماه سال ۹۹، افزود: این حجم از تأمین و تدارک ماشین‌ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی و سرمایه گذاری در بخش مکانیزاسیون که با همراهی بانک کشاورزی صورت پذیرفته بی سابقه بوده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه تقاضای افزایش اعتبار خط عملیاتی در حال اجرا است، گفت: تا پایان سال ضریب مکانیزاسیون کشاورزی به ۱.۸ اسب بخار در هکتار می‌رسد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی خط ویژه تسهیلات مکانیزاسیون با عاملیت بانک کشاورزی پرداخت تعداد یک‌هزار و ۳۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال به منظور خرید ماشین‌های کشاورزی، ادوات و تجهیزات کشاورزی با نرخ کمتر از نرخ تسهیلات منابع داخلی بانک‌ها صورت گرفته است.

به گفته رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان مرکزی، این پرداخت‌ها که از سال ۹۲ تاکنون صورت گرفته، نقش بسیار مؤثری در افزایش ضریب مکانیزاسیون استان مرکزی داشته است.

بابایی گفت: وجود ماشین‌آلات و ادوات متناسب با نیاز بخش کشاورزی، استفاده مناسب و مکانیزه کردن فرآیند تولید، موجب افزایش کارآیی استفاده از منابع محدود تولید و کاهش نگرانی کشاورزان و فعالان این بخش برای برنامه‌ریزی می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها