کد خبر: ۶۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
رشت- سرکنسول فدراسیون روسیه در استان گیلان گفت: بنادر ایرانی از تکنولوژی روز دنیا برخوردار نیستند و ایران باید برای افزایش حجم مبادلات خود، نسبت به به‌روز کردن بنادر اقدام کند.

به گزارش آرانیوز:آندری وادوف شامگاه جمعه در نشست بررسی وضعیت بنادر و میزان صادرات و واردات کالا با بیان اینکه سیاست روسیه نه تنها محکومیت تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه ایران بلکه کمک به رشد روابط اقتصادی میان دو کشور است، گفت: تعداد تجار ایرانی در روسیه کم است و عضویت موقت ایران در اوراسیا فرصتی را فراهم می‌کند که تجار و بازرگانان ایرانی بازاریابی خوبی در روسیه انجام دهند.

سرکنسول فدراسیون روسیه در استان گیلان با اشاره به تعرفه صفر میوه و سبزیجات و با بیان اینکه بیشترین صادرات از گیلان به روسیه شامل مواد خوراکی می‌شود، افزود: این موضوع نشان دهنده آن است که روسیه سیاست‌های خود در ایران را به جد دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت سیستم بندری در مسیر کریدور شمال - جنوب، اضافه کرد: بنادر دنیا در مدت زمان کوتاهی مدرنیزه می‌شوند و بنادر اروپایی فعال در روسیه رباتیک هستند و تجار نیز به این موارد توجه بسیاری دارند.

وادوف با تاکید بر اینکه بنادر ایران برای همسایه‌های این کشور در حوزه تجاری بسیار مهم است، تصریح کرد: نباید از فناوری‌های جدید و به روز بنادر دنیا عقب باشیم.

سرکنسول فدراسیون روسیه در استان گیلان با اشاره به اینکه اراده سیاسی جهت تقویت همکاری بین دول ایران و روسیه وجود دارد، بیان کرد: بنادر باید از تکنولوژی بالایی برخوردار باشند.

وی ادامه داد: بنادر ایرانی از تکنولوژی روز دنیا برخوردار نیست و ایران باید برای افزایش حجم مبادلات خود، نسبت به به‌روز کردن بنادر اقدام کند

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار