کد خبر: ۶۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
رشت- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از عملیات لایروبی ۵۰ درصدی از نهر «سید علی اکبری» در شهرستان لاهیجان خبر داد و گفت: تاکنون شش کیلومتر از این نهر لایروبی شده است.

به گزارش آرانیوز:وحید خرمی گفت: نهر «سید علی اکبری» با توجه به ورود بالای رسوبات به بستر این نهر و همچنین وجود پیچ و خم‌های متعدد و پوشش گیاهی در حاشیه نهر دچار کاهش سطح مقطع جریان شده بود.

خرمی ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای رفع این مشکل با استفاده از یک دستگاه بیل مکانیکی دکل بلند اقدام به لایروبی شش کیلومتر از نهر مذکور کرده که هم اکنون عملیات لایروبی، با پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصدی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه طول لایروبی در این پروژه حدود ۱۲ کیلومتر بوده که حدود شش کیلومتر آن با آزاد سازی همزمان دو هکتار از اراضی تصرف شده نهر مذکور انجام شده است، گفت: انتظار می‌رود عملیات اجرایی آن تا پایان بهمن ماه سال جاری به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه نهر «سیدعلی اکبری» نقش به سزایی در تأمین آب مورد نیاز مزارع شالیکاری منطقه دارد، افزود: با اتمام این عملیات علاوه بر رفع آبگرفتگی اراضی حاشیه نهر در مواقع سیلابی، امکان آبگذاری بهتر سردهنه های منشعب از این نهر و انتقال آب به مزارع کشاورزی نیز در فصل زراعی پیش رو به آسانی فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: این نهر با عبور حجم آب به مقدار ۲۵ متر مکعب بر ثانیه به عنوان اصلی ترین و مهمترین مجرای آبی جهت تأمین آب کشاورزی ۱۸ هزار هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه محسوب می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار