کد خبر: ۶۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
دزفول- سرپرست اداره صمت دزفول گفت: برخی بانک‌های این شهرستان در زمینه ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی، چوب لای چرخ آنها می‌گذارند.

به گزارش  آرانیوز:محمد غلامی صبح امروز شنبه در نشست شورای اشتغال شهرستان دزفول که در سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: سهمیه اشتغال اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول در سال جاری ۴۰۰ نفر بوده است که تاکنون ۴۰۲ اشتغال محقق و در سامانه رصد نیز ثبت شده است.

وی افزود: لیست یک صد اشتغال دیگر نیز آماده شده است که تلاش می‌شود تا پایان سال محقق و در این سامانه ثبت شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول از صدور پروانه بهره‌برداری برای ۲۷ واحد صنعتی در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: میزان اشتغال‌زایی این واحدها حدود ۲۷۰ نفر است؛ ضمن اینکه تا پایان امسال چند واحد صنعتی در شهرستان دزفول بهره‌برداری می‌شوند که میزان اشتغال‌زایی قابل توجهی دارند.

غلامی عنوان کرد: ۴۱ واحد صنعتی در دزفول وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اما برای بهره‌برداری دچار مشکلاتی هستند؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود که در کنار توجه به احیای واحدهای راکد، یک کارگروه برای رفع موانع و مشکلات این ۴۱ واحد نیز تشکیل شود.

وی گفت: تعدادی از این واحدها برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند اما یا کار در بانک گره خورده است و یا عوامل آن واحد صنعتی پیگیری لازم را انجام نداده‌اند؛ بنابراین لازم است که مشکلات این واحدها برطرف شود تا با توجه به اشتغال‌زایی خوبی که دارند، در سال آینده به بهره‌برداری برسند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول اضافه کرد: برخی بانک‌های شهرستان دزفول در زمینه ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی چوب لای چرخ آنها می‌گذارند و این امر ما را در زمینه ایجاد اشتغال دچار مشکل می‌کند که انتظار می‌رود بانک‌ها با برقراری تعامل سازنده، این رویه نامناسب را تغییر دهند.

ارائه ۸۵ وام اشتغال‌زایی توسط میراث فرهنگی

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دزفول نیز در این نشست اظهار کرد: این اداره در سال جاری ۸۵ وام اشتغال روستایی را ارائه داده است.

مهدی چناری با اشاره به نامعلوم بودن سهمیه اشتغال این اداره در سال جاری، افزود: ۵۰ نفر اشتغال‌زایی توسط اداره میراث فرهنگی دزفول در سال جاری ایجاد شده است که این میزان اشتغال در سامانه رصد ثبت و کد رهگیری نیز دریافت شده است.

وی با اشاره به احداث یک هتل آپارتمان در دزفول، عنوان کرد: در سال‌های اخیر شورای اشتغال شهرستان دزفول و استان خوزستان، چهار میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح تصویب کرد اما بنا به دلایل نامعلوم بانک عامل صرفاً دو میلیارد تومان پرداخت کرده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: اگر سایر این تسهیلات نیز پرداخت شود، این هتل آپارتمان با ۳۵ نفر اشتغال‌زایی به زودی بهره‌برداری می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار