کد خبر: ۶۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
یزدـ رئیس کمیته دانشگاهیان کنگره ملی شهدای استان یزد گفت: بلوار شهدای گمنام یزد که محل استقرار دانشگاه‌های یزد است به گذر فرهنگی هنری تبدیل می شود.

به گزارش آرانیوز:قاسم برید لقمانی، پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری کمیته دانشگاهیان، اساتید، علمی و پژوهشی دومین کنگره ملی ۴ هزار شهید استان یزد با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این کمیته اظهار داشت: بلوار شهدای گمنام بلواری دانشگاهی است و دانشگاه‌های یزد، آزاد، علم و هنر، علوم پزشکی و … در آن واقع شده بر این اساس قرار است اقدامات ویژه ای در این بلوار انجام شود.

وی بیان کرد: تصویر ۲۱ شهید دانشجوی بر دیوارهای این بلوار نقاشی می شود و با برنامه ریزی انجام شده، این بلوار به زودی به یک گذر فرهنگی هنری تبدیل می شود.

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به اینکه در اغلب دانشگاه های یزد، یک یا چند شهید گمنام آرمیده اند، افزود: یادمان قبور این شهدای گمنام ساماندهی و تکمیل می شود.

برید لقمانی با اشاره به فعالیت خوب کارگروه علمی پژوهشی با مسئولیت بسیج اساتید اظهار داشت: این کارگروه با هدف تهیه و تدوین حمایت از پایان نامه ها و مقالات شکل گرفته و ۵۰ استاد، ۹۰ موضوع را برای تدوین پایان نامه‌های دانشجویی پیشنهاد داده اند که ۴۰ مورد از آنها انتخاب شده و دانشجویانی که این موضوع‌ها را انتخاب کنند، مورد حمایت قرار می گیرند.

وی از جمله این موضوع‌ها به بررسی تجارب راه سازی دوران دفاع مقدس به ویژه ساخت ۱۸ کیلومتر جاده در مدت زمان ۲۴ ساعت تحت شرایط جنگی، تاثیر قنات یزد و مقنی‌های یزدی در دوران دفاع مقدس و … اشاره کرد.

برید لقمانی همچنین از شکل گیری کارگروه تولید محتوا در کمیته دانشگاهیان، اساتید، علمی و پژوهشی خبر داد و اظهار د اشت: ساخت مستند شهدا، چاپ کتاب، معرفی ۱۳۵ شهید دانشجوی استان در قالب کتاب، ترجمه کتب دفاع مقدس و.... از جمله این موارد است.

وی از دیگر اقدامات فرهنگی در قالب کنگره ملی ۴ هزار شهید استان یزد به برنامه ریزی عقد ساده در جوار مزار شهدای گمنام با هدف ترویج ازدواج ساده با تاسی از شهدا، تامین جهیزیه آسان برای دانشجویان کم بضاعت و … یاد کرد و افزود: تلاش ما استفاده از ظرفیت دانشگاهیان برای برگزاری هرچه بهتر برنامه های این کنگره با محوریت محرومیت زدایی به نیابت از شهداست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار